Tartu koolide juhid kogunevad kolmapäeval Eesti spordi- ja olümpiamuuseumi, et allkirjastada täiendatud põhikoolide kvaliteedikokkulepe, mille kohaselt hakatakse oskus- ja loovainetes Tartu koolides kasutama numbrivaba ehk mitteeristavat hindamist.
Tartu koolijuhid allkirjastavad loovainete numbrivaba hindamise kokkuleppe
Tartu koolid on mitmel kohtumisel arutanud õpilast ja õppimist toetava hindamise rakendamist. Koolijuhtide õpiringist koorus konkreetne ettepanek täiendada kvaliteedikokkulepet numbrivaba hindamise kasutamiseks oskus- ja loovainetes.
«Meile kõigile on see oluline täiendus, kuna numbriliste hinneteta õpetamise puhul jääb ära õpilaste omavaheline võrdlemine ning tähelepanu koondub iga lapse arengule ja õppimisele,» kommenteeris täiendust üks selle algataja, Tartu Raatuse kooli direktor Toomas Kink. Ta lisas, et hindamises saab kasutada erinevaid meetodeid ja numbrid ei pea sugugi olema ainuke võimalus.
Tartu Kivilinna kooli direktor Karin Lukk märkis, et nende kogemused näitavad, et õpilased tegutsevad uue numbrivaba süsteemiga pigem rohkem kui vähem ning numbrite alusel õpilaste reastamine tugevateks ja nõrkadeks ei toeta laste huvi ja õppimisrõõmu säilimist.
Nagu kõikide teiste kvaliteedikokkuleppes toodud punktide puhul, ei oodata ka selle täienduse puhul koolidelt kohe nimetatud põhimõtte rakendamist, vaid soovitakse seada sihid tulevikuks.
Haridusosakonna juhataja Riho Raave sõnul on hindamine väga tähtis õpiprotsessi osa, mis mängib olulist rolli tagasisidestamisel, õpilase motiveerimisel ja edasise õppe kavandamisel. «Kokkuleppe allkirjastanud koolid arendavad oma hindamispõhimõtteid edasi, uurivad teiste koolide kogemust, räägivad läbi oma õpetajate ja lapsevanematega. Numbrivaba hindamist rakendatakse siis, kui kool ise on selleks valmis,» ütles Raave.
Põhikoolide uuendatud kvaliteedikokkuleppega ühinevad ka neli linna erakooli: Tartu erakool, luterlik Peetri kool, rahvusvaheline kool ja waldorfgümnaasium.