Mis teoreetilistesse ülesannetesse puutub, siis nende tõlkimine täna hommikul läks Andreas Valdmanni sõnul samuti libedalt, kuna vastavalt olümpiaadi korraldajate antud lubadusele olid need lühikesed ja mahtusid poolele leheküljele ära. teoreetilisi ülesandeid oli samuti kolm nagu eksperimentaalülesandedki.
Õhupall, marker ja mahlapakk
Eesti võistkonna liige, Hugo Treffneri gümnaasiumi 10. klassi õpilane Richard Luhtarul on olümpiaadidel käimine otsekui elustiil. Tema meelest on hea ülesanne see, kus lahenduskäik on lühike ja suhteliselt arusaadav isegi sellisele inimesele, kes teemat ei valda. Ning kus ülesande raskus seisneb peamiselt selles, kuidas lahenduseidee peale tulla.
Füüsikud leiavad alati tööd, ütleb professor Jaan Kalda.
Küsimusele, kas tal tuleb meelde mõni hea näide, kirjeldas Richard ülesannet, kus tuli leida rõhk õhupalli sees ning võrrelda seda rõhuga väljaspool palli ehk tavalise õhu rõhuga.
«Kasutada oli õhupall, kilogrammine mahlapakk, marker ja millimeetripaber,» meenutas Luhtaru. Lahenduse põhimõte seisnes selles, et õhupallil tuli kõigepealt mingi osa markeriga ära värvida ning siis pall selle värvitud poolega millimeetripaberile asetada ja vaadata, mitu ruudukest õhupall paberil ära määrib.
Seejärel asetada õhupallile kilogrammine mahlapakk ning vaadata, kui suure pindala nüüd õhupall ära värvib.
Vastuse sai välja arvutada neid pindalade erinevusi arvestades.
Teine näide, mis Richardile meelde tuli, oli seotud mutri ja kustutuskummiga. Leida tuli nende tiheduse suhe, kusjuures töövahendeiks olid joonlaud, purk veega ja niit.