Pärast Vabadussilla valmimist rääkisid lõuapoolikud, et Tartu linn kulutas ära 160 miljonit krooni, aga sildu üle Emajõe on ikka täpselt sama palju. Täiesti töökorras jalakäijate sild asendati autosillaga, jalakäijate silda aga üheski teises kohas paika ei pandud, vaid see viidi Supilinna tühermaale ootama paremaid aegu. Nagu selgub, paremaid aegu ei tulnudki.
Tartu jalakäijate silda ähvardab metallikokkuostu viimine
Nüüd teeb Tartu linn veel viimase katse leida sillale otstarve ja pakub metallkonstruktsioone taaskasutuseks. Kuni 31. maini ootab Tartu häid mõtteid neilt, kes sooviksid taaskasutada kümme aastat tagasi maha monteeritud rauast jalakäijatesilda.
«Esialgu oli plaan vana Dvigateli tehases valmistatud silda kasutada uue silla ehituseks Marja - Lubja tänava sihis üle Emajõe, kuid konsultatsioonid sillaehitajatega näitasid, et vanade sillaosade kasutamine uue silla rajamiseks on kallim kui uue konstruktsiooni valmistamine. Uuriti muidki silla taaskasutamise võimalusi, mis paraku tulemusi ei andnud,» rääkis pressiesindaja vahendusel abilinnapea Valvo Semilarski. Ta leidis, et 2007. aastal demonteeritud metallsild ei sobitu enam linnakeskkonda ka väljanägemiselt.
1993. aastal Emajõele ehitatud silla pikkus oli ligi 88 meetrit ja laius viis meetrit. Silda hoiustatakse tükkideks võetuna Supilinnas Oa tänava äärsel krundil. Kuna linn ise mahavõetud silda kasutada ei kavatse, siis antakse see taaskasutamise eesmärgil hea idee esitajale tasuta üle.
Taotlusi saab esitada mai lõpuni linnamajanduse osakonnale meiliaadressil lmo@raad.tartu.ee. Kui vana metallsilla kasutamiseks häid mõtteid ei saada, siis see utiliseeritakse.