Skip to footer
Päevatoimetaja:
Emily Lieberg
+372 730 0138
Saada vihje

Sebe tulevase bussidepoo katusele kerkis sarikapärg

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussifirma Sebe ehitab oma bussidepoo Tartu piiri taha Valga maantee äärde, kus veel mullu oli astelpajuistandus.

Bussifirma tahab juulis kolida Ringtee vanast bussipargist oma tuliuude baasi Valga maantee alguses linnapiiri taga.

Eile oli seal ehitus jõudnud nii kaugele, et Sebe emafirma Mootor Grupi juhatuse esimees Hugo Osula sai tõusta sarikapärga maha võtma.

Mullu veel saaki kandnud astelpajuistanduse asemel on valmis killustikplats, tehtud platsialused torutööd, püsti pandud hoone karkass ja paika suurem osa seinapaneelidest. Ka katuse kandeplekk on paigaldatud, praegu käivad soojustustööd. 

Pisut enam kui kahe kuu pärast hakkavad seal seisma ja hooldust saama Sebe linnaliinibussid, mida ühtekokku on 65, lisaks veel Eesti Bussi ja Lux Expressi bussid.

Bussidepoo on linnaliinide alguspunktide suhtes pisut kaugemal, kuid sellest tulenev kulu ei ole suure tähtsusega, ütles Üllar Kaljuste.

Osula tänas peatöövõtjat Mapri Ehitust ja sõnas, et bussikontsern tahtis Tartus end kindlamini positsioneerida. Peale selle lasi ta lendu mõtte, et kuna Sebe lepingut pikendati ja selle bussid sõidavad linnaliinidel veel kaks aastat, oli uus baas hädavajalik.

«Tartus ei ole baasi, mis võimaldaks ühistransporditeenust kvaliteetselt pakkuda,» ütles ta mikrofoni ees pisut leebemal toonil. «Meil on pikaajaline investeering, sõidame Tartust kaugliinidel ja uus baas on ainuüksi kaugliikluse toeks oluline. See on ka meie logistikakeskus, mis tähendab inimesi ja tarka tööd.»

Osula sõnul on Sebel Tartus suur osakond, mis loob nutisüsteeme Euroopa ühistranspordi suurettevõtetele. 

«Tahame olla ka logistika arendajad,» lisas ta.

Mootor Grupi kinnisvarajuht Tarmo Potter ütles, et ehitus on praegu graafikus. Kinnistu soetamise ja bussipargi rajamise hind on umbkaudu kaks miljonit eurot. 20 aasta perspektiivis tuleb see tema sõnul odavam kui rentimine.

Potter lisas, et praeguses paigas Ringteel Go Groupi territooriumil on töökeskkond kehvapoolne, pigem on see hädapärane variant. «Pesula on praegu väga viletsas seisus, seadmed on rohkem katki kui töötavad,» märkis ta. 

Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste ütles, et esimeseks kaheks aastaks võtab bussidepoo rendile Sebe. 

Millisel Mootor Grupi ettevõttel on kahe aasta pärast seda hoonet kõige rohkem vaja, on raske ennustada.

Kaljuste sõnul on bussidepoo linnaliinide alguspunktide suhtes pisut kaugemal, kuid sellest tulenev kulu ei ole suure tähtsusega. Täpsemat läbimõtlemist nõuab, kuidas juhid tööle saavad, kuid siingi ei pea jalgratast leiutama. 

Hommikul käib töölevedu ka praegu, edaspidi on üks võimalus esimese liini bussid panna liini lõpust oma baasi sõitma. 

Uues bussidepoos on pesula ja remondihallis ruumi kuuele bussile, lisaks on seal haldushoone.

Mootor Grupp on mõelnud ka olukorrale, kui uuel bussihankel peaks leping siiski neile tulema. Siis jääb praegu rajatav baas kitsaks, sest linn soovib rohkem lõõtsbusse. Rajada tuleks ka gaasitankla. Varuks on aga ostetud naaberkinnistu ja nii on laienemise võimalus olemas.

Kommentaarid
Tagasi üles