«Tarbija liikumise, kommunikatsioonielementide märkamise ja sellest tulenevate emotsioonide analüüs on aluseks, kuidas turunduskanalid maksimaalselt efektiivselt tööle panna,» kommenteeris kokkuleppe sisu Initiative'i tegevjuht Indrek Soom.
TÜ turunduse õppetooli juhataja Andres Kuusiku sõnul on ülikooli teadlased jõudnud projektide kaudu arusaamisele, et koos Initiative'iga suudavad nad klientide vajadusi palju paremini tunnetada ja tänapäevaseid vahendeid kasutades väärtust luua.
«Tarbijakäitumise laborit oleme arendanud juba mõnda aega. Peamine fookus on neuroturundusel ehk siis erinevatel psühho-füsioloogilistel mõõtmistel turunduse heaks. Näiteks mõõdame inimeste emotsioone ja jälgime pilgu liikumist selleks, et optimeerida pakendite või reklaammaterjalide kujundusi, kodulehe või e-poe kasutajamugavust,» rääkis Kuusik.
Tarbijakäitumise labori uusim töövahend on pilgujälgimise prillid. «Need on väga täpsed töövahendid, kui soovime analüüsida, mida inimesed tegelikult ostukeskkonnas, aga ka näiteks tänaval või meediat tarbides märkavad,» märkis Kuusik.
Andres Kuusiku sõnul annab tarbijakäitumise labori arendamine ühe väljundi ülikooli teadlaste teadustööle, kuna nad saavad oma avastustega Eesti ettevõtetele kasulikud olla.
«Teisest küljest annab see meie loengutesse huvitavaid praktilisi näiteid ja samuti tudengitele võimaluse turunduse valdkonnas midagi täiesti uut ja praktilist teha. Oleme laboriseadmeid lasknud tudengitel kasutada nende kodutöödes ja ühtlasi on juba kaitstud päris mitmed nende seadmetega saadud tulemuste baasil koostatud bakalaureuse- ja magistritööd,» rääkis Kuusik labori praktilistest võimalustest tudengitele.