Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Poodi ununenud kaubale tasub järele minna

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Enamasti unustatakse poodi väiksemaid kaupu, nagu näiteks nätsupakk või mõni pisem kommikott, kuid on olnud ka juhuseid, kus kassalindile on jäänud maha 12 rulliga tualettpaberipakk. | FOTO: Margus Ansu

Kui peaksite toidupoest koju jõudes avastama, et kassalindile tõstetud ja juba ära makstud poekraamist on mõni asi kauplusesse jäänud, tasub alati tagasi minna, sest ununenud kaup ootab teid.

Annelinna Prisma klienditeeninduse juhi Hiie Jürimäe sõnul juhtub suures poes pea iga päev, et mõni ostja on osa kaubast poodi unustanud. Ka Tartu tarbijate kooperatiivi kommunikatsioonispetsialist Teele Tamme ja Rimi poeketi kommunikatsioonijuht Katrin Bats kinnitavad, et kauba kassalindile unustamine pole midagi erandlikku.

«On päevi, kus ei ole midagi poodi maha jäetud, aga enamasti ununeb klientidel siiski paaril korral nädalas midagi poodi,» rääkis Tamme. «Hinnanguliselt ühel juhul tuhandest,» pakkus ta.

Bats rääkis, et vahel meenub ununenud kaup kliendile veel enne poest väljumist, mõnikord hõikab kliendi tagasi teenindaja või mõni teine klient, kellele see silma hakkab. «Tegemist on siiski harvade, mitte igapäevaste juhtumitega,» täpsustas Bats.

Lõputu nimekiri

Unustatakse kõike, alustades väikestes pakendites toodetest kuni üsna suurte kaupadeni. Tüüpilisemad näited on nätsupakk, kohuke, pastapliiats. Aga poodi on unustatud ka näiteks rasedustest. Maxima avalike suhete juht Katja Ljubobra­tets lisas sellesse nimekirja veel väiksemas pakendis juustud, vorstid ja maiustused.

Suurematest kaupadest on maha jäetud näiteks 12 rulli tualettpaberit ja tort. «Meil on juhtunud ka seda, et klient on terve kotitäie kaupa poodi unustanud,» sõnas Bats.

Ka Jürimäe kirjeldas juhtumit, kus klient tasus kassas suure hulga kaupade eest ning kiirustas peale tasumist bussile. Ühtegi toodet ta kaasa ei võtnud, kuid järgmisel päeval tuli siiski ostudele järele.

Lisaks poekaubale unustavad inimesed kauplustesse oma isiklikke asju, näiteks käimiskeppe ja karke.

«On ka juhtumeid, kus kliendile tundub, et unustas kauba poodi, tuleb kohale ning kui asja uurida, selgub, et tegelikult on ta siiski kauba kätte saanud, selle kotti pakkinud ning kotiga poest lahkunud,» kirjeldas Jürimäe. Ta lisas, et Prismas on kohustus kõik mahajäetud kaubad registreerida.

Kui avastatakse, et kaup on poodi jäänud, tuleks minna oma ostutšekiga infoletti. «Kui tšekk on kadunud, on abiks see, kui klient on kasutanud Prisma kontot, tal on olemas panga väljavõte, ta mäletab ostusummat või kassa numbrit,» selgitas Jürimäe.

Ka Rimi, Tartu tarbijate kooperatiivi ja Maxima esindajate sõnul saab kaotatud ostutšeki taastada, kui klient on kasutanud ostmisel poe kliendikaarti. «Võtmetähtsusega on siin võimalikult kiire reageerimine, sest mida rutem klient puuduoleva kauba avastab, seda kiiremini on võimalik olukorda ka poes selgitada,» lausus Ljubobratets.

Kui ost on tuvastatav, saab klient kätte ka kiiresti rikneva kauba, mille puudumise ta avastas alles päev või paar peale ostu. Kui klient aga kaubale järele ei lähe ning sellel on pikk säilitusaeg, pannakse see peagi müüki tagasi.

Lisaks poekaubale unustavad inimesed kauplustesse aga oma isiklikke asju. Näiteks Maximas on olnud juhtum, kus eakam daam kiirustas ostu järel bussile ning unustas kassa juurde oma käimiskepi. Selle puudumise avastas ta alles bussis.

Kus mu prillid on?

Maha on jäetud veel näiteks prille, vihmavarje, kindaid, mütse, riidest poekotte, käimiskeppe, kaisuloomi. Teinekord ka mappe, rahakotte, võtmeid, telefone ja pangakaarte. Mõnikord on jäetud ostukorvi või -kärusse mõnest teisest kauplusest ostetud kaupa. «See nimekiri on lõputu,» sõnas Jürimäe ja mainis Prismasse unustatud asjade hulgas ka näiteks karke.

Tartu tarbijate kooperatiivi kauplustes hoitakse unustatud asju umbes kuu. Dokumendi ja rahakoti leidmise korral on kasutatud omaniku otsimisel ka politsei abi. «Püsiklientide puhul ja väiksemates kauplustes, kus teenindajad ja kliendid üksteist tunnevad, saab unustatud kauba anda kliendile kätte tema järgmisel poeskäigul,» lausus Tamme.

Tagasi üles