Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Rong peatub Kitsekülas, aga mitte Tabiveres

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Esimene õhtune rong saabub Tallinnast Tabiverre kell 16.24 ning järgmine alles kell 19.06. Need tabiverelased, kes käivad ühissõidukiga Jõgeval tööl ning kelle tööpäev lõppeb kell viis, peavad koju sõitma bussiga või ootama ligi kaks tundi järgmist rongi. | FOTO: Margus Ansu

Tabivere valla esindajad asuvad täna riigikogu majandus- ja maakomisjoni ühisistungil võitlema selle eest, et kiirrongid Tabivere jaamas peatuse teeksid.

Juba kolmandat aastat paluvad Tabivere valla esindajad Elroni juhtkonda, et ettevõte paneks kiirrongid ka Tabiveres peatama. Selle aja jooksul on Tabivere vallavalitsus ja kohalikud aktivistid vahetanud Elroni esindajate ja majandusministeeriumiga lugematul hulgal kirju. Kiirrongid sõidavad aga endiselt Tabivere jaamast üheksal korral päevas täiskiirusel mööda.

Eriti ajas Tabivere rahval harja punaseks asjaolu, et 2015. aasta lõpust peatuvad Tartu-Tallinna liinil sõitvad kiirrongid pealinnas lausa kolmes kohas. Lisaks Balti jaamale ja Ülemiste rongipeatusele peatuvad kiirrongid nüüd ka Pärnu maantee viadukti lähistel Kitseküla jaamas.

«Meile teadaolevalt piisas Kitseküla peatuse ekspressliini peatuste nimekirja lisamiseks vaid paarist Elronile tehtud sooviavaldusest,» ütles Tabivere elanik, kohalik ettevõtja ja varasem Tabivere vallavolikogu liige Rannar Raantse. «Tabivere rahvas on juba mitu aastat palunud, et kiirrongid meil peatuks, kuid Elron on sellele alati eitavalt vastanud,» ei varjanud ta enda pahameelt.

Keeruline Jõgevale saada

Ta vahendas Elroni esindajate vastuseid, et kiirrongide peatumine Tabivere jaamas olevat liiga ajamahukas ning sellega kaotaks ekspressliin oma mõtte. «Tabivere on Tapa-Tartu liinil Jõgeva ja Tamsalu järel suuruselt kolmas asula. Kiirrongi peatus võtaks siin aega kaks minutit, mille rong edasise sõiduga tagasi teeks,» selgitas Raantse.

Tabiverest käib rahvas tööl nii Tartus kui ka Jõgeval. Kohalikud rongiga sõitjad tunnistavad, et Tartusse saamisega neil probleeme pole. Tabiverest väljuvad Tartusse rongid hommikuti kell 7.28 ja kell 8.18.

Kuid rongiga saab Tabiverest Jõgevale hommikuti vaid kell 6.40. Kui võtta arvesse, et enamikus asutustes algab tööpäev kell 8.00 või kell 9.00 ning Jõgevamaa gümnaasiumi koolipäeva algus on kell 8.30, siis kella seitsme ajal hommikul Jõgevale jõuda on ilmselgelt liiga vara.

Seevastu kiirrong tuhiseb Tabivere jaamast mööda Jõgeva poole kella 7.40 ajal hommikul, mis oleks Jõgevale tööle ja kooli sõitjatele ideaalne variant.

Tabivere rahvas on juba mitu aastat palunud, et kiirrongid meil peatuks, kuid Elron on sellele alati eitavalt vastanud, sõnas kohalike esindaja Rannar Raantse.

Sama keeruline on Tabivere rahval Jõgevalt pärast töö- või koolipäeva lõppu tagasi tulla. Jõgevalt saab õhtul rongiga Tabiverre tagasi kell neli, kell kolmveerand seitse või mõni minut kümme läbi.

Samuti käib nii mõnigi Tartu elanik Tabiveres tööl. Üks neist on Tabivere põhikooli õppejuht Erki Larm, kes peab hommikuti Tartus rongile astuma juba kell 6.24. «Oleks hea küll, kui saaks kiirrongid siin peatuma. Enne seitset tööl olla on ikka selgelt liiga vara,» märkis Larm.

Ronge napib

Et viimaks olukorrale lahendus leida, pöördus Tabivere valla ja kohalike esindus riigikogu majanduskomisjoni poole ning täna on Tabivere rahva esindajad Toompeal majanduskomisjoni ja maakomisjoni ühisistungil kohal. Muu hulgas tuleb istungil arutluse alla Tabivere rongiühenduse parandamine. Kohalikel on võimalik kümne minuti jooksul selgitada, miks nad kiirrongide peatumist Tabivere jaamas nõuavad.

«Meie eesmärk on, et Tabivere rahvas saaks rongiga Tartus ja Jõgeval tööl ja koolis käia, ilma et peaks ebamõistlikult varakult kodust lahkuma või siis liiga hilja koju naasma,» kinnitas Raantse.

Riigikogu majanduskomisjoni esimees, endine Jõgeva maavanem Aivar Kokk on Tabivere rahva murega kursis. «Kui igale kiirrongile oleks Tabiverest minemas vähemalt kümme inimest, tasuks kiirrongide peatamine ära,» märkis ta.

Samas arvas Kokk, et võib olla oleks siiski mõistlikum teha rongigraafikud selliselt ümber, et neist paigust, kus praegu kiirrongid ei peatu, saaksid inimesed aeglasema rongiga lähimasse peatusesse ja seal maksimaalselt viieminutilise ümberistumisega kiirrongile minna.

«Näen, et Eesti raudteedel on kolm-neli ekspressrongi puudu. Praegu proovimegi leida võimalusi, et uusi ronge juurde tuua,» sõnas majanduskomisjoni esimees. Tema hinnangul muutub olukord Eesti reisironginduses selgemaks aprillis.

Tagasi üles