Tartus algab postimaja ja Variku viadukti liiklussõlme ehitus

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teetööd Tartumaa riigimaanteedel.
Teetööd Tartumaa riigimaanteedel. Foto: Graafika: TPM

Maanteeamet alustab sel aastal Variku viadukti remonti ning postimaja liiklussõlme ümberehitust. Lisaks remonditakse mitu Tartumaa teelõiku ja tehakse korda kaks silda.


Maanteeameti teatel alustatakse Tartu-Võru maanteed tulevase Idaringteega ühendava nn postimaja liiklussõlme ümberehitamist selle aasta teisel poolel.

«Täpset kuupäeva ei oska öelda, sest praegu käib majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga alles hankedokumentide kooskõlastamine,» selgitas maanteeameti Lõuna regiooni direktori asetäitja ehituse alal Janar Taal.   

Ehituse algus sõltub sellest, millal hange välja kuulutatakse ja kas tuleb vaidlustusi või mitte. Taali sõnul oleks väga hea, kui lepingu sõlmimiseni jõutakse näiteks juulis ning töödega alustatakse augustis. «Aga kui tulevad tõrked, siis ei pruugi sel aastal üldse väga palju teha jõuda,» lausus Taal.

Ühine hange

Postimaja liiklussõlme ehitustöid alustatakse kogujateede ning uue raudteeviadukti rajamisega. Taal pakkus, et tänavu lähevad ehitustööd käima vaid riigimaa poolel.

«Ma ei usu, et linna lõigus see aasta midagi alustatakse. Linnal tuleb kõigepealt projekteerima hakata. Võib-olla julgevad mullatöödega alustada, aga võib-olla ka mitte. Vastu talve ei lase keegi teekatteid üles võtta,» rääkis Taal.

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Andres Pool ütles aga, et linna poolel alustatakse töödega tänavu sama suure tõenäosusega nagu maanteeameti poolel, sest hange on ühine.

«Idaringtee esimeses otsas oleme maanteeametiga ühes hankes, mis tähendab, et on üks võitja, aga sõlmitakse kaks lepingut,» selgitas Pool ning oli tööde alustamise suhtes optimistlik.

«Need peavad olema üheaegsed tegevused, sest maanteeamet peab oma projektis raudtee alt läbi tulema. Nad kaevavad sinna augu, kust on vaja vesi ära saada, ja see on juba linna poolel,» ütles Pool ning kinnitas, et Idaringtee ehituse algusele ollakse lähemal kui kunagi varem.

Viadukt võetakse lahti

Teine maanteeameti tänavune suurem töö on Variku viadukti remont. Viadukti sammastele tehakse betooniparandustöid ning kõik silla tugiosad vahetatakse välja. Viimane nõuab aga silla osade kaupa lahti võtmist. «Sild on 420 meetrit pikk ja seal on 18 osa. Üks tõstmine võtab vähemalt 2-3 päeva aega,» kirjeldas Taal ning pakkus, et viadukt on suletud umbes pool aastat.    

Kuna tegemist on keerulise tööga, millele eelnevad projekteerimine ja ettevalmistustööd, siis jääb Taali sõnul viadukti remont suuresti ilmselt järgmisesse aastasse.

«Selleks, et viadukti remontida, tuleb ehitada alla ajutised ülesõidud ning nende tegemine võtab aega. Teiseks peab kaaluma, kas on mõistlik jätta talvine liiklus ajutiste teede peale,» rääkis Taal ning kinnitas, et sel aastal liiklust kusagil kinni ei panda.

Variku viadukt ehitati peale Sõpruse silda 1984. aastal ning veneaegne ehituskvaliteet on Taali hinnangul olnud suhteliselt kehv. «Materjal samuti. Tugiosad on läbi vajunud ja ohtlikud,» ütles Taal ning lisas, et peale remonti peaks sild pidama vastu vähemalt järgmised 25 aastat.

Uus asfaltkate

Uue asfaltkatte saab tänavu Jõhvi-Tartu-Valga maantee 6,8-kilomeetrine Tartu-Aiamaa teelõik.

«See on väga suure liiklusintensiivsusega maantee ja kuigi me alustee kallale väga ei lähe, takistavad ülekattetööd seal liiklust päris palju,» lausus Taal. Teeremont algab juuni alguses ning kestab terve suve. Lisaks uuele kattele ehitatakse 5-kilomeetrine jalgtee Tartu linnast Külitse külani.

Samuti alustatakse Tartu linna piiri ja Lohkva ristmiku vahelise 3-kilomeetrise teelõigu ümberehitamist neljarealiseks maanteeks. Taali sõnul tehakse tänavu täiendavaid projekteerimistöid ja see ei puuduta liiklemist. «Kui katet peale panna ei jõua, siis me ei taha liiklejatele ebamugavusi hakata tekitama,» ütles Taal ning lisas, et kuigi lõik on väike, on selle lahendus üsna keeruline.

«Poole lõigu peal muutub tee neljarealiseks. Tulevad kaks ristmikku ja jalgteed. See on lühike, aga kallis objekt,» kinnitas Taal, kelle sõnul on ka sel teelõigul liiklusintensiivsus väga suureks kasvanud. «See on otsene Tartu linna ühendus Ihaste ja selle ümberkaudsete arendustega.»

Tartumaal tehakse korda ka kaks silda: remonditakse Hammaste-Rasina maanteel asuv Lääniste sild ning lõpetatakse Alatskivi-Varnja maanteel asuva Lahe silla ümberehitus.

Maht kasvab

Liiklusohtlike kohtade ümberehitamise programmi raames projekteeritakse ja ehitatakse 500-meetrine jalgtee ning ohutussaarega teeületuskoht Võnnu aleviku juurde.

Lähte-Elistvere maantee äärde Saadjärve ujumiskoha juurde rajatakse kõvakattega parkla. Samuti kanaliseeritakse Tartu-Räpina-Värska ja Hammaste-Rasina maantee ristmik, kuhu ehitatakse ka valgustus.
Janar Taali hinnangul võib öelda, et tänu välisabile on teetööde maht Tartu maakonnas tänavu üsna suur.

«Meie maht kasvab seetõttu, et riik investeerib siia välisraha. Nii postimaja liiklussõlme kui Variku viadukti töid rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist. See on täiendav regiooni eelarve raha, mida varem pole olnud,» rääkis Taal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles