Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Osa Vanemuise tänavast muutub ühesuunaliseks

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Praegu veel kahesuunaline Vanemuise tänav muutub peale jalgrattateede valmimist Pepleri ja Ülikooli lõigus ühesuunaliseks. | FOTO: Sille Annuk

Kesklinnast Maarjamõisa planeeritava kergliiklustee tõttu muutub Vanemuise tänav Pepleri ja Ülikooli lõigus tulevikus ühesuunaliseks. Alles jääb kesklinnasuunaline sõidurada.

Tartu abilinnapea Valvo Semilarski sõnul on plaanitava liikluskorralduse peamine põhjus uus kergliiklustee, mis hakkab kulgema mööda Vanemuise tänavat Maarjamõisasse.

Tema sõnul saavad varsti valmis Vaksali tänavalt Riia ja Näituse tänava poole kulgevad kergliiklusteed. Samuti käib Riia tänava tunneli ja viadukti arhitektuurikonkurss. «Seetõttu on nüüd tarvis paremat kergliiklusühendust kesklinna ja Maarjamõisa vahel,» selgitas Semilarski.

Liiklus rahulikumaks

Esmaspäeva õhtul tutvustas OÜ Roadplan Vanemuise tänava eskiislahendust kergliikluskomisjonile. Kohal olid nii Vanemuise teatri, politsei kui ka maanteeameti esindajad. Semilarski sõnul on praegu laual kaks varianti. Üks näeb ette ühesuunalist rattateed mõlemale poole tänavat, teine kahesuunalist ainult Riia tänava poolsele küljele.

«Asjaosalised leidsid, et kahesuunaline variant pole kõige turvalisem lahendus, arvestades just Vanemuise mäest allasõitu,» rääkis Semilarski. «Teise variandi puhul jääks üks suund ühele ja teine teisele poole tänavat.»  Ta tõdes, et kahesuunalise autoliikluse jaoks ei jääks peale rattateede rajamist enam lihtsalt ruumi.

Rattateede rajamine kaotaks Vanemuise mäelt ära ka umbes 14 parkimiskohta, kuid Semilarski sõnul oli komisjon seda meelt, et see pole väga suur kaotus, kuna seal seisvad sõidukid segavad nagunii nähtavust. Samuti muutuks rahulikumaks Vanemuise mäel olev ülekäigurada.

Vanemuise tänava liiklusolukorda analüüsinud ekspert Sulev Sannik ütles, et Vanemuise mäest üles minev suund kannab nii hommikusel kui õhtusel tipptunnil osaliselt Riia tänava koormust.

Rattateede rajamine kaotaks Vanemuise mäelt ära ka umbes 14 parkimiskohta.

See tähendab, et umbes 200 autot keerab tipptunnil üles Vanemuise mäkke. Neist umbes kolmandik suundub Akadeemia tänavalt paremale ülikooli raamatukogu taha. Umbes pool aga sõidab Pepelerini ning keerab sealt Kuperjanovi tänava poole.

«Vanemuise tänav kannab praegu suure magistraali koormust, mis pole hea. Seetõttu polegi midagi halba sellest, et üks sõidusuund tuleb ohverdada,» selgitas Sannik. Tema sõnul ei juhtu midagi, kui suurem transiitsõit Vanemuise tänavalt kaoks ja liiklejad peaksid edaspidi kasutama Riia tänavat.

Uus valgusfoor

Uue liiklusskeemi ainukeseks probleemiks võib Sanniku sõnul saada Riia-Kalevi valgusfooridega ristmik, kus suureneks Kalevist vasakule pöörajate hulk. «See koht teeb juba praegu natukene murelikuks, kogu see lõik vajaks nüüdisajastamist,» selgitas Sannik. Ta lisas, et suure tõenäosusega toob uus liikluskorraldus ka Vanemuise-Pepleri ristmikule tulevikus valgusfoori.

Valvo Semilarski sõnul on Vanemuise tänava ümberehitus plaanitud järgmisesse aastasse, kuid see võib ka muutuda. «Vaatame, kuidas arutelud lähevad,» sõnas Semilarski. Ta lubas, et projekteerimise ajal korraldatakse raekojas kindlasti avalik arutelu.

Tagasi üles