Tartlasest vanameister mängib antiikse kunstiga nooruslikult

Raimu Hanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enn Tegova näituse mitmemaalilise teose «Tartu põleb» (2011) ees põrandal on antiiksete vaaside piltide aineline «Umbmõrd» (1996).
Enn Tegova näituse mitmemaalilise teose «Tartu põleb» (2011) ees põrandal on antiiksete vaaside piltide aineline «Umbmõrd» (1996). Foto: Kristjan Teedema

Tartu kunstimaja teise korruse näitusesaalidesse astuja seisab silmitsi suurte maalidega, mis on ainest saanud alma mater’i antiiksete skulptuuride kipskoopiatest. Nägude hulgas hakkab silma meieaegseid tüüpe, lisatud on väike jalgadest purunenud kuju. Kohe näha, et tänavu tehtud installatsiooni «Kipsis I ja II» autor Enn Tegova on endiselt mänguhoos.

Suur installatsioon on väljapaneku peamine fookus ning annab hästi edasi selle kunstniku ja kunstipedagoogi aastaid väldanud antiikkultuuri huvi.

Tartu kunstnike liidust läkitatud tutvustuses on öeldud, et Enn Tegova on end eesti kunsti põlistanud hüperrealismi ja ennekõike sürrealismiga. Tema loomingus on kinnisideena ikka ja jälle ilmnenud antiikskulptuur ning unenäoliste kihtidena kumav kohalugu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles