Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tartu tellib liivakotte ja otsib abilisi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Supilinna kraavi truup oli mullu 
4. aprillil küll liivakottidega kinni pandud, aga suurt abi sellest  üleujutuse vastu 
polnud.
Supilinna kraavi truup oli mullu 4. aprillil küll liivakottidega kinni pandud, aga suurt abi sellest üleujutuse vastu polnud. Foto: Sille Annuk

Kuigi Emajõgi püsib praegu ontlikult vagane, on Tartu linnavalitsus asunud valmistuma kevadiseks võimalikuks üleujutuseks.


«Suurvesi tuleb kindlasti, küsimus on vaid selles, kui suur see tänavu tuleb,» ütles Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak.  

Linnamajanduse osakond on ettevaatavalt pidanud läbirääkimisi Kaitseliiduga, kelle liikmed on nõus ka tänavu vajaduse korral appi tulema. Uus abiline on MTÜ Mäksa Priitahtlike Pritsumeeste Selts, kelle liikmed on lubanud hakata linnas kolme väga võimsa pumbaga uputust vähendama.

Liivakotid on tellitud

Supilinna ühe kraavi truubil on nüüd lüüs, mille saab suurvee ajal sulgeda, ja ka Supilinna külje all tiigi juures voolava kraavi truubi saab kinni panna.

«Liivakotte läheb kah ikka vaja,» lisas Rein Haak. Nende saamiseks on kokkulepe olemas, AS Veolia Keskkonnateenused on valmis kotid kiiresti liivaga täitma.

Pealetungiva vee tõrjumiseks tulevad appi ka teefirmad, kes veavad jõe kaldale vajaduse korral pinnast. Välja on vaadatud hüdropontoonid, mis takistavad vee kaldast ületulekut.

Rein Haagi sõnul on ka Tartu Veevärk vesiseks kevadeks valmis. «Suure uputuse korral pannakse mõnes ohtlikus kohas sajuveetorustik kinni,» selgitas ta.

Ootamatusi võib tulla

Ihaste kergliiklustee kaitseks pole aga midagi teha. «Ihaste kergliiklustee jääb vee alla ja ma ei näe selles katastroofi,» ütles Rein Haak. «Suurvee ajal on see tee nagu silla all olev kõnnitee, kus ei saa liikuda.»

Ka läinud kevadel jäi siis alles ehitatav Ihaste kergliiklustee vee alla. Miks ei ehitatud seda teed siis kõrgemaks või teisele poole? «Kõrgemaks tõstmine oleks olnud väga kallis, see pole seal eluliselt tähtis tee,» selgitas Rein Haak. Teisele poole Ihaste teed ehitamine ei tulnud ka kõne alla, sest seal on mitu erakrunti.

Kuigi ettevalmistusi on tehtud, pole ootamatud olukorrad välistatud. «Kui tuleb äkilise soojaga kevad nagu mullu, ootab meid eelmisest aastast suurem uputus,» märkis Rein Haak. «Juhul, kui Emajõe veetase tõuseb Tartus üle 330 sentimeetri, tekib siin uusi probleeme, mis tuleb siis jooksvalt lahendada.» 

Märksõnad

Tagasi üles