Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Vastukaja: uue bussiveohanke hinnast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margus Hanson
Margus Hanson Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Soovin käesolevaga ära õiendada ühe levima hakanud eksiarvamuse, nagu oleks uute punaste bussidega bussiveohange läinud võrreldes varasemaga «linnale kümneid miljoneid kroone kallimaks» (Jüri Saar, «Punane ei aita», TPM 22.02). Milline on tegelikkus?


Tegelikkus on selline, et kevadel tehtud riigihankel pakkus Sebe madalaimat kilomeetrihinda, küsides linna tellitud 3,6 miljoni liinikilomeetri teenindamise eest 103,1 miljonit krooni. See hind oli pakutud koos käibemaksuga. Ilma käibemaksuta hind oli 85 miljonit krooni.

Kui Tartu Postimees kirjutas jaanuari alguses, et GoBus vedas linlasi aastas 71–73 miljoni krooniga, siis võrdles ta võrreldamatut, öeldes, et linnale läheb uus leping 30 miljonit kallimaks.

See ei ole nii! Linn saab käibemaksu ju riigilt tagasi. Vahe eelmise hankega on seega tegelikult 10 miljoni krooni ümber, mida teeninduskvaliteedi tõusu ja bussikasutajate rahulolu nimel ei ole linnakassast liiast maksta.
 

Märksõnad

Tagasi üles