Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Lugeja kiri: uuendused bussiliikluses

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kui juba on kavas uuendada bussipeatusi, siis võiks ümber paigutada sõidugraafiku – see võiks asuda bussipeatuse otsaaknal bussi tulekusuuna vastas.


Pingi taga ei ole õige koht. Kui pingil istub kas või ainult kaks inimest, ei ole enam võimalik istujaid segamata graafikut vaadata. Graafikud on ka liiga väikese kirjaga.

Vahetada reklaami ja sõidugraafiku koht ei ole raske ega võimatu. Vanemal inimesel on mõnus minna graafikut lähemalt vaatama, otsimata prille ja segamata pingil istuvaid ootajaid. Eriti raske on lugeda peenikeses kirjas graafikut videvikus. Otsaaknal on ruumi külluses ka suurema kirjaga sõidugraafikule.

Teiseks. Ühes suunas kesklinnast väljuvad bussid  võiksid väljuda ühest peatusest. Näiteks Kivilinna suunas väljuvad bussid 5, 20, 26  võiksid väljuda kõik ühest peatusest, et ei peaks jooksma peatuste vahet ja bussid ei peaks kesklinnast väljuma peaaegu korraga, nagu see on praegu.

Praegu ei ole liininumbrit  20 ühelgi postil, kuigi muudatus tehti juba möödunud aastal.
Kui tunnis väljub ühes suunas kuus bussi, siis peaks busside väljumise vahe olema umbes 10 minutit. Aluseks võiks võtta kesklinnast väljumised ja selle järgi arvutada lõpp-peatusest väljumise ajad.

Kuna sõidud on erineva pikkusega, siis võiks vajadusel olla lõpp-peatuses bussijuhil umbes 5 minutit puhkust, et jõuda kesklinna õigeks ajaks.

Liininumbrid peaksid ikka olema postidel. Vana kaubamaja juures võiks ühe posti tõsta teest veidi kaugemale, sest see segab traktoriga lumelükkamist.

Vana kaubamaja juures asuvad bussipeatused olid kesklinnas kõige kohutavamas olukorras – lumised ja libedad.

Miks ei võiks buss nr 10 läbida Kivilinna peatust, nagu see oli enne viimast muudatust? Buss võiks teha ringi ja läbida Kivilinna peatust kas minnes või tulles, mitte aga läbida Kalda teed kaks korda Kivilinna jõudmata.

Märksõnad

Tagasi üles