Kuulutus meelitas raha maksma libaürituse eest

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veebikeskkonnas levitatud reklaam, mis kutsub 15. aprilliks Sadamateatrisse klubimuusika üritusele.
Veebikeskkonnas levitatud reklaam, mis kutsub 15. aprilliks Sadamateatrisse klubimuusika üritusele. Foto: Repro

Veebikeskkonnas levinud reklaam kutsus Tartus Sadamateatris aprilli keskpaigas toimuvale klubimuusika üritusele Sector-8 ja pakkus müü­­giks kümne-euroseid pääsmeid, kuid see pidu jääb pidamata.


Erlend Aav firmast Club Un­­limited Events sai läinud kolmapäeval välimaistelt partneritelt kõnealuse ürituse asjus pöördumisi, mille järel alanud uurimise tulemusel ütleb ta, et peokuulutus on kas loll nali või kellegi katse piletiraha välja petta. Ei müüdud füüsiliselt katsutavaid eelmüügipileteid, vaid raha ülekandmise eest lubati nimi lisada sissepääsunimekirja.

«Meie hea koostööpartner Saksamaalt I-Motion grupp, kes korraldab Maydayd ja Nature One´i, saatis kirja, et on toimunud intellektuaalse omandi vargus – reklaamis on kasutatud nende kujundust, see on üks ühele maha viksitud nende ürituse Toxicator bännerilt,» rääkis Aav.

Linn ei tea midagi

Tuli veel teinegi päring: Hollandi agentuur Platinum Agency võttis ühendust, kuna nende artiste oli reklaamis näidatud. «Keegi midagi ei tea ja need artistid kohe kindlasti ei esine seal,» ütles Aav.

Seejärel hakkas Aav asja uurima. Selgus, et Sadamateatri kasutamiseks reklaamis märgitud kuupäeval, 15. aprillil pole tehtud ühtki lepingut. Vanemuise teatri juht Paavo Nõgene kinnitas, et Vanemuisel on Sadamateatrisse planeeritud 15. aprilliks uuslavastuse proovid ning selle päeva kohta ei ole saali kasutamiseks rentnikega ühtegi kokkulepet sõlmitud.

«Ega ei ole ka palju firmasid, kes osutavad tehnilist teenust, valgus- või heliteenust – nendelgi teadmist pole,» nentis Aav.

Midagi ei tea asjast ka Tartu linn, kelle logo ometigi on kuulutusel ära toodud. Tartu linnavalitsuse kultuuriteenistuse juhi Rait Ressi sõnul ei ole neil sellisest üritusest tõepoolest mingit teadmist.

Lilian Lukka linnavalitsuse teabeteenistusest ütles, et linna logo kasutamise kohta pole mingit kokkulepet. Ta viitas aga ka, et linna logo kasutamine on kohustuslik, kui linn on mingi ürituse rahaline toetaja, muul juhul ei ole logo kasutamine kuigivõrd täpselt reguleeritud.

Tulemuseta uurimine

Aav ütles, et ei oska kuidagi kommenteerida, kes on kuulutuse taga, sest ühegi isikuni nemad oma uurimises välja ei jõudnud.

Välismaiste päringute kohta arvas ta, et kuivõrd kuulutus oli üleval paljudes muusikafännide portaalides, ju mõni fänn saatis agentuuridele päringu, et kas tõesti seal reklaamitud DJd on Tartusse tulemas.

Nüüdseks on hoiatused laiali saadetud, et tegu on võltsi asjaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles