Päevatoimetaja:
Richard Särk
Saada vihje

Napsisena tabati roolist nii kundet vedav taksojuht kui kuller

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Risto Mets
Copy
Puhumisreid.
Puhumisreid. Foto: Martin Ilustrumm

Pühade eel veidi sagedamini liiklejate kainust kontrolliv politsei jõudis tänahommikuse reidi käigus tulemuseni, mis kellelegi rõõmu just ei valmista. Tartus avastati liiklusest 11 alkoholi pruukinud juhti.

Lõuna prefektuuri kinnitusel kontrolliti hommikust kuni ennelõunani Tartus 2149 autojuhti ning märgiti üles tosin väärtegu. Neist 11 juhul avastati, et roolikeeraja poleks tohtinud joobe tõttu autoga sõita. Kõige enam alkoholi pruukinud autojuhte peatati Narva maanteel korraldatud puhumisaktsiooni käigus.

Liikluspolitseinik Enn Virga sõnul ei olnud üldine liikluspilt kiita, sest alkoholi pruukinud autojuhte avastati mitmeid nii hommikusel tiheda liiklusega tipptunnil, aga veel hiljemgi ennelõunani välja. «Tõsi on, et üheteistkümne alkoholi tarvitanud autojuhi tabamine ühel hommikul ja ühes linnas on ohu märk,» tõdes ta. Kui tavaliselt tabatakse Tartus sedasorti kontrollreididel korraga paar-kolm alkoholi pruukinud autojuhti, siis seekordne number oli väga halvaks üllatuseks.

«Märgiline on seegi, et juhtimiselt kõrvaldatute seas oli kutseline raskeveoki juht, klienti sõidutav taksojuht, tööülesandeid täitev kuller ja last lasteaeda viinud turvatöötaja,» loetles Virk. Nii veokijuht kui kuller püüdsid kõrvaltänavasse pööramisega vältida joobekontrollis osalemist, kuid seal tõkestas nende tee täiendav politseipatrull.

Tihti on alkoholi pruukinud autojuhtidel üks või teine selgitus, miks ebakainena rooli istuti. «Ükski tagantjärele tehtud järeldus ei aita siiski liiklust ohutuna hoida ning oma kainuses tuleb veenduda enne autorooli istumist, mitte alles politsei puhumiskoridoris.»

Juhtidega kõneledes on selgunud, et suurt vastutust tuntakse õigeks ajaks tööle jõudmise ja tööülesannete täitmise ees. «Esmatähtis peaks olema aga vastutuse võtmine enda ja teiste ohutuse eest,» leidis liikluspolitseinik.

Tagasi üles