Kui vastutajaid on palju, siis kes lapse eest vastutab?

Heda Kala, Tartu Meelespea lasteaia direktor, Eesti alushariduse juhtide ühenduse esimees

FOTO: Sille Annuk

Kähmlusjuhtum Hansa koolis vallandas debati erivajadustega laste õpetamise teemal. Niisuguseid lapsi on tavakoolides üha rohkem, õpetajatele on nendega tegelemine liiga raske koorem. Milline on olukord lasteaedades? Kuidas seal erivajadusega lastega hakkama saada?

Tellijale

Vahetasin seitse aastat tagasi ametniku­töö praktikutöö vastu, kuna tundsin, et kontorilaua taga istudes võib hakata elu sinisilmselt nägema. Teoreetiliselt tundus ametnikuna kõik lihtne ja arusaadav, kuid mõistsin, et see polnud päris elu. Nii on ka kaasava hariduse põhimõtteid kergem käsitleda teoorias kui rakendada praktikas. Sellest annavad märku mureküsimused meedias ning lapsevanemate ja pedagoogide enamasti õigustatud pahameel.

Ei ole midagi lihtsamat kui panna lapse arengu eest vastutus lapsevanemale, õppeasutusele, õpetajale, omavalitsusele. Samas pole midagi keerulisemat kui võimaluste loomine vastutuse võtmiseks ja kandmiseks. 

Tagasi üles