Tartus saab rongi jälle nelja seina vahel oodata

Ooteruumi mõõdud: Kõrgus 3,5 meetrit. Suurim laius 4 meetrit. Pikkus 7,5 meetrit. Pindala umbes 30 m².

FOTO: Sille Annuk

Edelaraudtee rongide sõiduplaan rippus pisikese ligi 30 ruutmeetri suuruse ooteruumi seinal juba eile lõuna paiku, see oli perroonilt läbi uute uste klaaside näha. Veel oli näha, et põrandakatte rull aklimatiseerub keset põrandat ja ootab, millal betoonpõrandale äsja maha määritud tasandussegu taheneb.


Pisut varem olid linnaisad raekojas öelnud, et ilmselt annavad nad kasutusloa ajutisele ooteruumile veel õhtul ja selleks puhuks korraldatakse linnavalitsuse erakorraline elektrooniline istung. Nii läkski.

Vaksali teemal oli linnavalitsus arutanud ka esmaspäeval, kui otsustati katta ooteruumi koristamise ja igapäevase majandamise kulud.

Rein Kilgi firma Elikante on ruumi valmis ehitanud oma kulu ja kirjadega, kuid ülalpidamiskulud – kütmine, koristamine, uste avamine ja sulgemine – jäävad linna ja Edelaraudtee kanda.

Tartu ja Edelaraudtee kannavad kulud võrdses osas, ent kui ühes kuus kuluv summa ületab 1022 eurot, tasub Edelaraudtee 511 eurot ning ülejäänu linn.

Eile pärastlõunal kinnitas Kilgi arhitektina tuntud Aivar Roosaar, et ajutine ooteruum on tänasest rongireisijate päralt, kuigi viimased liistud on veel paika panemata.

Iseküsimus, kas tänasest tähendab hommikut, keskpäeva või õhtupoolikut. Tasandussegu ei tahtnud kuidagi kuivada ja põrandakatte kleepimine viibis selle tõttu.

Rongiootajatele on esiti toodud seljatoeta pingid, sest vana jaamahoone seljatoega pinke säilitava lao uks oli lootusetult kinni jäätunud.

Ooteruumi uks tehakse lahti hommikuti kell kuus ja pannakse lukku õhtuti kell seitse, reedeti ja pühapäeviti kell 20.15. Kuningriiklase Kalle Kulboki algatusest saigi asja.
 

Tagasi üles