Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

ERMi külastajad: muuseumisse viiv bussiliin võiks alustada vaksalist (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Number 27 buss ERMi peatuses.
Number 27 buss ERMi peatuses. Foto: Kristjan Teedema

Seoses Raadile kerkinud Eesti Rahva Muuseumi (ERMi) uue hoonega pani Tartu septembris käiku uue bussiliini. Kuigi ERMi avamiskuul oktoobris teenindas liin üle 10 000 piletiga reisja, võiks liini täituvus Tartu ühistranspordi peaspetsialisti Madis Oona sõnul olla parem.

Kuiv statistika ütleb, et septembris, mil buss veel Roosi tänavat ja Muuseumi teed ei läbinud, oli piletiga reisijate arv 6169, oktoobris kasvas see number 10 216 peale ning novembri reisijate arv on 20. kuupäeva seisuga 7700.

Argipäeviti teeb liin ühel suunal 26 väljumist, see alustab Kesklinna peatusest kell 5.43, viimane väljumine on samast kell 20.43. Ajavahemikul kella 10st kella 20ni, mil üks liini teenindav buss sõidab Vahi alevikku ja teine ERM-ini, sõidavad bussid liinil pooletunnise intervalliga, ülejäänud ajal on liinil tunniajaline intervall. Liini teenindatakse ka nädalavahetustel, mil bussi lõpp-peatuseks on ERM.

Bussiliini pikkus kesklinnast Vahi alevikku on 5,6 ja ERM-ini 3,8 kilomeetrit. Üht liinikohta teenindatakse midibussiga ja teist normaalbussiga. Vedajale tasutakse tööpäeval läbitavate kilomeetrite eest umbes 500 ja puhkepäeval umbes 340 eurot. Nagu teistegi liinide puhul, on ka «ERMi buss» kõige enam koormatud tööpäevade tipptundidel.

Kui linn nägemuses võiks liini täituvus olla parem, siis ERMi avalike suhete juht Kaarel Tarand kinnitas, et bussiga tulevaid näitusekülastajaid on arvestataval määral ning iga bussi saabumist olevat selgelt kassas tunda.

Samuti küsitakse ERMis bussiliini kohta väga palju ja seda teevad nii tulijad (kas saab bussiga kohale) kui ka minejad (kuhu saab ja millal).

Seejuures võiks bussiga ERMi saabujate arv olla veelgi suurem, kui liin saaks alguse raudteejaamast – probleem, mille mitte-tartlastest muuseumikülastajad tihti esile toovad on nimelt see, et buss peaks alustama ja lõpetama raudteejaama juures, mitte kesklinnas.

«See viimane on asi, mida tõesti võiks liini korraldamise eest vastutajad võimalikult kiiresti muuta. Või vähemasti osa busse (kui on saabuvaid ronge) panna käima vaksalist alates,» märkis Kaarel Tarand. Ta lisas, et kindlasti oleks neil kordadel, mis sobivad saabuvate rongide sõiduplaanidega, bussi kasutajaid rohkesti.

Madis Oona kostis selle ettepaneku kommentaariks, et mõttel võib olla jumet, kuid esimese hooga liini muutma ta ei kipuks. «Raudteejaam on praegu bussliinidega kaetud ning kui liin number 27 vaksalini pikendada, tekitakse see sinna juurde ühe paralleelse liini,» selgitas ta.

Oona lisas, et järgmisel aastal analüüsitakse põhjalikult kogu linna liinivõrku ning võimalik, et pärast seda tehakse selles olulisi korrektiive. Kas see puudutab ka liini number 27, on hetkel vara öelda.

Tagasi üles