Täna öösel mõlkis joobes juht Tartus üht sõiduautot ning põgenes seejärel politseinike eest. Põgenemine lõppes teelt väljasõiduga ning 1975. aastal sündinud mees peeti kinni.
Avarii teinud roolijoodik pistis politsei eest putku
Ööl vastu 16. veebruari kella 3.11 ajal teatati politsei juhtimiskeskusele, et Tartus Anne tänaval tegi üks sõiduk avarii ning lahkus seejärel sündmuskohalt. Otsa oli sõidetud heledat värvi väikebussile. Samal ajal sõitis piirkonnast mööda politsei välijuht, kes asus kohe avariikohta üle vaatama, rääkis Lõuna prefektuuri pressiesindaja Kerly Peitel.
Vaevu viis minutit hiljem märkas ta tänaval sõitmas üht suitseva esiotsaga Chrysleri sõiduautot ning andis vilkurite ja helisignaaliga peatumismärguande.
Sõiduk esmalt peatus, kuid kui politseinik läks seda kontrollima, andis juht järsult gaasi ning kihutas minema. Politseinik järgnes põgenevale sõidukijuhile ning andis juhtunust teada teistele patrullidele.
Samal ajal lisas tagaaetav kiirust ning sõitis Kadaka tänavale, kus kaotas ristmikul auto üle kontrolli ning põrutas lumehange. Pärast kokkupõrget lumevalliga hüppas juht sõidukist välja ning pistis jooksu Anne tänava suunas.
Politseinike jalad osutusid kiiremaks ning avarii teinud sõidukijuht peeti kinni. Juhil tuvastati alkoholi piirmäära ületamine ning edasi viidi ta juba arestimajja kainenemisele. Mees peab oma tegudest andma aru uurijale ning hiljem otsustab tema edasise saatuse tõenäoliselt kohus.
Tartu politseijaoskonna juhi Kaja Suure sõnul on kinnipeetud isikut ka varem joobes juhtimise eest karistatud, karistusest tingimisi vabastatud ja määratud katseajale.
«Mõnedel juhtidel on kujunenud väärarusaam, et öisel ajal võib endale lubada rohkem, kui päevasel ajal. Arvatakse, et oht on väiksem, kuna sõidukeid ja inimesi on liikluses vähem,» sõnas Suur.
Kordades arutum on tema hinnangul politsei eest põgenemine ja seda nii suurel kiirusel. «Ei mõisteta, et niigi ohtlik olukord muudetakse seeläbi veelgi tõsisemaks,» lisas Suur.
Lõuna Prefektuur alustas juhtunu uurimiseks menetlust karistusseadustiku § 424 alusel, mis käsitleb mootorsõiduki juhtimist joobeseisundis ning liiklusseaduse § 74’17 alusel liiklusnõuete rikkumise eest, kui sellega on tekitatud varaline kahju.