Tartu jäätmejaam hakkab taas vanu rehve vastu võtma, aga jaopärast

Olukord Jaama tänava jäätmejaamas eelmise nädala alguses. Lähipäevadel peaks rehvihunnik platsilt kaduma ning eraisikud saavad taas oma vanad rehvid jäätmejaama tuua.

FOTO: Sille Annuk

Tartu Jaama tänava jäätmejaama pole juba mõnda aega saanud üle anda vanu rehve, sest kogumiskoht on triiki täis ning rehve pole kusagile panna. Nüüd on olukord lahenemas ning peagi võib oma vanade rehvidega taas sinna suunduda. Siiski tuleb tähele panna piirangut, et rehve võetakse vastu vaid eraisikutelt ning korraga saab üle anda kuni neli rehvi.

Tartu keskkonnateenistuse spetsialist Juhan Voolaid kinnitas, et praegu veetakse ligi 60 kuupmeetri suurust rehvihunnikut jäätmejaamast minema. Jaama haldaja on lubanud, et sellel nädalal saab töö tehtud ning siis võetakse taas vanu rehve vastu. Seda küll mitte piiramatus koguses.

«Kuna sellega on praegu nii pingeline olukord, on klausel, et rehve võetakse vastu vaid eraisikutelt ning kuni neli korraga,» ütles Voolaid. Piirangut on tema sõnul vaja ennekõike selleks, et ettevõtted ei tooks jäätmejaama hulgaliselt vanu rehve ning saaks hoida olukorra kontrolli all.

Seda, kas piirangut kunagi pehmendatakse ning vastu võetavate rehvide kogust suurendatakse, ei osanud Voolaid ennustada. Ning mida teha, kui inimene hakkab regulaarselt jäätmejaama külastama ehk toob ühel päeval neli rehvi, järgmisel neli ja nii edasi? «Nii ei oska päris öelda, kuidas minema hakkab, ei oska seda kommenteerida,» tõdes Juhan Voolaid.

Nõos piiranguid ei ole

Kuigi ka Nõo jäätmejaama on kogunenud üksjagu äraviimata vanu rehve, võetakse seal neid endiselt vastu. Nõo valla keskkonnaosakonna juhataja Sven Tarto märkis, et nemad ei näe piirangutel mõtet.

«Selline piirang on tegelikult näiline,» selgitas Tarto. «Kui inimesel on rohkem rehve, siis ta toob täna, toob homme ja lõpuks toob ikkagi need kõik ära, palju tahes tal neid on.»

Ta lisas, et omavalitsuse huvi on ikkagi, et inimesed saaksid rehvid ära tuua, mitte ei poetaks neid kusagile metsa alla ega teeks neist lõket. «Eesmärk on rehvid kokku korjata ja seetõttu ei ole me seda kuidagi piiranud,» ütles Sven Tarto.

Tagasi üles