Tartu kaalub elektribusside hankele lubamist

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil Poola firma LBus Ltd. Foto on illustratiivne.
Pildil Poola firma LBus Ltd. Foto on illustratiivne. Foto: Toomas Tatar

Vaidluste ja ajapuuduse tõttu ummikusse jõudnud riigihange Tartusse uueks lepinguperioodiks bussivedaja leidmiseks on kavas lähiajal uuesti välja kuulutada. Tartu abilinnapea Valvo Semilarski ütles, et septembris on kavas üle vaadata ja täpsustada hanke tingimused, oktoobris küsida selleks volikogult luba ja välja kuulutada uus hange.

Semilarski ütles, et nagu eelmiselgi katsel, on kavas küsida keskkonnahoidlikke gaasibusse, ent uus mõte on, et võiks lubada pakkuda ka elektribusse ja hübriidbusse, võib-olla vesinikubusse.

See plaan on veel linnavalitsuse laual, muu hulgas ka küsimus, mida võtta aluseks kord kvartalis ette nähtud kilomeetrihinna korrigeerimisel. 

Semilarski lausus, et gaasibussid on miinimumnõue, kuid soov oleks anda võimalus veel keskkonnasäästlikumaid busse pakkuda. 

Tema sõnul on volikogult hankeks luba vaja küsida eeskätt seepärast, et muutuvad hanke tähtajad.

2011. aasta algusest Tartu bussiliinidel sõitnud Sebega pikendas linn tänavu suvel lepingut kahe aasta võrra, uus lepinguperiood algab kava järgi juulis 2019.

Linnavalitsus on vaadanud üle eelmise hanke kohta esitatud vaided ja jõudnud Semilarski sõnul järeldusele, et põhiline küsimus oli ajategur ehk liiga vähene aeg lepingu täitmiseks ettevalmistuste tegemiseks.

Muudest küsimustes tingimusi muuta tema sõnul vajadust ei olnud.

Linnavalitsus ei pea vajalikuks ise ehitada bussidepood ja tankimistaristut ning leiab, et sellega tuleb erasektor toime ja ka aega on selleks piisavalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles