Tartu-Tallinna lendude vastu on huvi tagasihoidlik

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu lennujaama avamisel detsembris 2009 maandus Estonian Airi Stockholm-Tartu liini Saab lennuk (esiplaanil). Tagaplaanil Estonian Airi Boeing 737 (Sinilind).
Tartu lennujaama avamisel detsembris 2009 maandus Estonian Airi Stockholm-Tartu liini Saab lennuk (esiplaanil). Tagaplaanil Estonian Airi Boeing 737 (Sinilind). Foto: Margus Ansu / Postimees

Kuigi Estonian Airi kuu aja pärast alustava Tallinna-Tartu liini avalend on juba välja müüdud, on üldine huvi Tartu ja Tallinna vahet lennata esialgu veel tagasihoidlik, ütles lennufirma asepresident Rauno Parras täna.

Estonian Air hakkab 27. veebruarist Eesti kahe suurema linna vahet lendama kuus korda nädalas ja on silmas pidanud eelkõige Tallinnas ümber istuda soovivaid kliente. Lennuk väljub Tallinna poole varahommikul ja saabub Tartusse hilisõhtul. Lendama hakkab 33-kohaline turbopropellerlennuk Saab.

Millega tagasihoidlikku huvi selgitada? «Hea küsimus,» vastas Parras. «Muidugi, osa inimesi ütleb, et Tallinnast pole kuhugi edasi lennata. Ma ei ole sellega nõus.»

Parras pidas võimalikuks, et Tartu-Tallinna lendude vastu võiks suurem huvi olla äriklientidel, kes broneerivadki üldjuhul hiljem. Varem broneeriv klient otsib pigem odavamat lahendust, on paindlikum ja valmis ka bussiga Riiga või Tallinna sõitma.

«Meil on siiski veel kuu alustamiseni aega ja seetõttu on vara hinnangut anda,» ütles ta.

Parras kinnitas aga, et Estonian Airile on Tartust lendamine kindlasti tähtis ja pikemas perspektiivis, kui tartlased on tee lennujaama üles leidnud, on firma huvitatud ka otselendudest Tartust Skandinaavia sõlmjaamadesse. Kuid see eeldaks märke, et nõudlust on piisavalt.

Estonian Airi president Andrus Aljas oli lähiaastatel Tartust rahvusvaheliste otselendude alustamise suhtes võrdlemisi pessimistlik.

«Nõudlust ei ole piisavalt, et ära tasuks,» ütles Aljas. «Näiteks Kopenhaagenisse lennates ei saaks me 50–70-kohalise lennuki puhul rääkida praegu suuremast täitumusest kui 30–40 protsenti. See oleks ilmselgelt kahjumlik.»

Ehkki täna Tallinna lennujaamas esitletud ja homme Stockholmi esimese lennu tegev Estonian Airi uusim, 88-kohaline lennuk CRJ900 NextGen oleks opereeritav ka Tartu lennujaamast ja sellele oleks kättesaadavad samad sihtkohad, mis Tallinnastki alustades, pole sel Tartusse niipea asja.

Kui, siis ehk vaid tšarterlendudeks, möönis Aljas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles