Idee lubab kliendil end ise teenindada

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ordimo idee autor Jaak Sarv näitab kahemõõtmelist triipkoodi, millest nutitelefoniga pilti tehes avaneb kliendile söögikoha menüü ja võimalus toit ära tellida ettekandjat nägematagi.
Ordimo idee autor Jaak Sarv näitab kahemõõtmelist triipkoodi, millest nutitelefoniga pilti tehes avaneb kliendile söögikoha menüü ja võimalus toit ära tellida ettekandjat nägematagi. Foto: Sille Annuk

Tartlane Jaak Sarv arendab veebilahendust, mis lubab söögikoha külastajal nutitelefoni või arvuti abil oma tellimuse otse kööki saata ning toidu eest ka veebis maksta. Ettekandja ülesandeks jääb vaid toit lauale tuua ja head isu soovida.


«Idee sai alguse enda kehvadest teeninduskogemustest, kui on tulnud väga kaua oodata nii menüüd, toitu kui lõpuks ka arvet,» ütles idee autor Jaak Sarv.

Ordimo nime kandev veebilahendus jätab need ooteajad ära, sest inimesel on võimalik nutitelefoni või arvuti abil end ise teenindada. Selleks tuleb kliendil teha nutitelefoniga pilt laual olevast kahemõõtmelisest triipkoodist. Koodi järgi avab telefon veebikeskkonnas söögikoha menüü ning klient saab samas süsteemis oma tellimuse esitada.  

Ei asenda, vaid täiendab

Ettekandja tuleb lauda alles söögi toomiseks ning nõude viimiseks. Ka arve maksmiseks ei pea klient ettekandjat ootama, vaid ta saab söögi eest tasuda veebikeskkonnas. Kel aga nutitelefoni pole, on Sarve selgitusel võimalik sülearvutis samu toiminguid teha.

«Kliendile tähendab see kiiremat teenindust ja suuremat rahulolu teenindusest, kui ei pea tipptundidel niisama ootama,» märkis Sarv.

Lisaks iseteenindusele söögikohas võimaldab veebikeskkond Sarve selgitusel inimesel ka koju toitu tellida ning internetis restorani laud broneerida.

Söögikohtade Suudlevad Tudengid ja Sõprade Juures juhataja Sirle Sõstra ütles, et enne tuleb süsteemi näha, kui saab sellele hinnanguid anda, kuid esmakirjelduse põhjal tekitab see temas hulga küsimusi.

«Kui töökindel see on? Kui palju tööjõukulu sellega kokku hoiab? Kuidas saab inimene teada, millest toit koosneb? Kuidas ma saan kindel olla, et inimene on arve ära maksnud?» loetles Sõstra mõningaid kõhklusi.

Sõstra meelest võiks süsteemi kasutamine tulla kõne alla tipptunnil ja vaid päevapraadide, mitte kogu menüü kohta. «Kui inimene tuleb ikkagi õhtul restorani sööma ja head veini nautima, käib selle juurde inimeselt-inimesele-teenindus,» lausus ta.

Harjumise asi

Idee autor Jaak Sarv nentis, et esialgu võibki mõte võõras tunduda, sest see muudab tavapärast ettekujutust restoranis käigust. «Aga sellega harjutakse ära. Alguses tundus ju pangatehingute tegemine panka minemata ka imelik,» märkis ta.

Sarve sõnul on juba esimesed söögikohad, Tallinna vanalinna välikohvikud, tundnud huvi süsteemi sel kevadel ja suvel kasutada. Tartus pole ta ideest veel kohvikupidajatele rääkinud, kuid usub, et siingi leidub huvilisi. Pärast prooviaega sel kevadsuvel on teenus Sarve sõnul müügivalmis ning sihtrühmaks on söögikohad nii Eestis kui välismaal.

Sarv esitles oma ideed esimest korda läinud nädalavahetusel Helsingis idufirmade loomist ja ettevõtlust innustaval üritusel Garage48. Seal leidis Sarv ka äripartnerid, kellega ideed teostama asuda.

Mis on Garage48?

• Garage48, kus Ordimo ideed esitleti, on Eesti Startupi Juhtide Klubi algatatud üritus, kus osalistel tuleb 48 tunniga oma idee ellu viia. Ürituse eesmärk on innustada ettevõtlust, viia kokku potentsiaalseid äripartnereid ning ärgitada mitte üksnes äriideede väljamõtlemist, vaid ka nende elluviimist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles