Tartu lennujaam alustas taluhoones ja põllul

Tartu lennujaama töötajad 1966. Vasakult: autojuht Fjodor Poljatšihhin, mehaanik, Jak-12 piloot Rein Randmaa, laadija, vedude osakonna töötaja Zina, Juhan Kikerpill, An-2 teine piloot Kalju Sepp, mehaanik Urmas Tarassov, An-2 komandör Pjotr Golovanov, meditsiinipunkti juhataja Leo Rebane, An-2 teine piloot Vjatšeslav Gavrilin, Jak-12 piloot Rein Porro, mehaanik, lennujaama ülem Voronov, An-2 komandör Dmitri Djomitšev.

FOTO: arhiiv

Tartu lennujaam alustas eilset juubelipidu tänukirja andmisega Milvi Jürissaarele, kes tuli lennuvälja ilmateenistusse tööle 1960. aastal, ning Rein Margile, kel tänavu kevadel sai täis 50 aastat lennujaamas. Ta oli kaua lennujaama juhataja, viimasel ajal kütuseoperaator. 

Tellijale

Rein Mark, missugune lennujaam see oli, kuhu te 1966. aastal tööle tulite?

Ülenurmel oli pehme muruga lennuväli, märtsis-aprillis lende polnud, kõik lennukid seisid Tallinnas. Ma olin just Krivoi Rogi lennutehnilise kooli lõpetanud ja aprillis lõppes Tallinnas praktika. Kuna lõpetasin kiitusega, võinuks mujale ka minna, aga kodu oli ju Tartus. Tartus oli spetsialisti vaja, varem olid tehnikuteks need, kes teenisid sundaega. 

Tagasi üles