Elvas tegutsev elektroonikatootja Enics Eesti sai esimesena Eestis sertifikaadi, mis võimaldab firmal teha keerukaid tooteid raudteetööstusele.
Enics ampsas uue tüki raudteetööstusest
Sertifikaati pani taotlema maailma juhtiva transpordivahendite tootja Bombardieri huvi uute toodete vastu.
«Hüpet ei tule, aga seitse protsenti eeldame müügimahu kasvu tänu sertifikaadile,» ütles Enics Eesti juht Kalle Kuusik. Firma on varemgi juba rongitööstusele tootnud, kuid IRIS (International Railway Industry Standard) ehk rahvusvahelise rongitööstuse sertifikaat võimaldab Enicsil valikusse lisada uusi ja keerukamaid tooteid.
20 000 eurot
Kuusik rääkis, et Enics viis oma tootmise sertifikaadi nõuetega vastavusse 2009. aastal, kuid ei taotlenud kohe sertifikaati, sest kindlat klienti silmapiiril polnud, sertifikaadi taotlemine aga maksab 20 000 eurot (311 200 kr). «Niisama ilu pärast pole mõistlik sellist asja seinale panna,» nentis Kuusik.
Äsja lõppenud aastal aga soovis pikaaegne klient Bombardier tellida Enicsilt ka keerukamaid, IRISi sertifikaati nõudvaid elektroonikaseadmeid ning Enics tegi sertifikaadi taotluse ära. Kätte sai firma selle läinud aasta viimasel päeval.
Esialgu on Bombardier Enicsi ainuke klient raudteetööstuses. «Ega ei tahagi korraga suuremat tükki hammustada, katsuks kõigepealt selle kliendiga kõik plaanitud projektid ellu viia. Eks hiljem tuleb tõenäoliselt kliente juurde,» rääkis Kuusik.
Stardivalmis
Milliseid elektroonikaseadmeid Enics Bombardierile valmistab, ei soostunud Kuusik ütlema. «Need on elektroonikaseadmed rongidele ja kogu raudteetööstuse infrastruktuurile laiemalt. Täpsem info on kliendi saladus,» märkis ta.
2009. aastal, kui Enics oma tootmist raudteetööstuse sertifikaadi nõuetega vastavusse viis, täiendati tootmist ka selliselt, et see täidaks meditsiinitehnika ja autotööstuse suuremaid nõudeid.
«Ka neis harudes vastame kõigile sertifikaadi nõuetele ja oleme iga hetk valmis sertifikaati taotlema, kui kliendil tekib huvi ja vajadus nende toodete järele,» lisas Kuusik.