Sebe algus läks suuremate sekeldusteta

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
selle aasta alguses teenindab Tartu linnaliine AS Sebe.  Pildil esimeste busside liinile minek.
selle aasta alguses teenindab Tartu linnaliine AS Sebe. Pildil esimeste busside liinile minek. Foto: Margus Ansu / Postimees

Uusaasta hommikul Tartu linnaliinidel uute punaste Scaniate ja MAZidega alustanud Sebel läks start ladusalt ja kiitusega polnud kitsid ei bussijuhid ega end avaringidele sättinud sõitjad.

«Väga hea ja mugav, kui ainult inimesed hoiaksid neid busse,» kiitsid Laili Kulberg ja Heljo Juntson kui ühest suust. Nende esimene sõit punasel Scanial viis neid pisut pärast kella kümmet Annelinnast FIsse. Ega sõidul muud mõtet olnudki kui bussi proovida. Kulberg sõitis kuupileti eest, Juntson ostis kroonide eest uue tunnipileti, mille hind on täpselt üks euro. «Nii kena pilet, jõudsin juba imetleda,» lisas Juntson.

«Tundub küll hea buss, aga esimesed minutid alles,» ütles nende sohver Aare Kollak. Sõit oli Nõlvaku tänavast alles alanud, enne seda oli ta saanud uut bussi hoovil proovida.

Ringtee tänava bussipargis, kus vana aasta viimastel tundidel lõpetas linnaliinidel GoBus, oli sebimist ja ettevalmistusi olnud juba varastest öötundidest, sest enne kui hommikul kümne ajal suurem hulk busse välja läks, olid kaks bussi juba ööliinidel sõitnud.

Ringilt maha tulnud Aivo Laaneviir säras, et buss oli ilus ja soe ning sõitjad olla lubanud ise ka jälgida, et pätid bussidele liiga ei teeks. Laaneviir on bussijuht olnud 28 aastat, juba vana bussipargi aegadest, sõitnud ka Soomes.

«Seal oli hea sõita. Seal oli kord nagu Sebes. Kui teed tööd ja masinat hoiad, toimib kõik. Kõik toodi nagu kandikul ette, ise ole ainult mees ja tee tööd,» ütles Laaneviir.

Sealsamas busspargi väravas ütles Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi, et algus on olnud lootustandev, kõik mehed olid platsis, uued Sebe vormid seljas. Keegi alkotestil ka ei põrunud ning ka bussid läksid käima.

Kaubamaja juures mõni minut pärast kümmet proovisõidule minek ei olnud siiski väga ladus. Esiteks ei olnud peatuses võimalik teada saada, mis kell mõni buss ja millisel liinil tulema peaks, sest ühtki asjakohast teadet sõiduplaani muudatuse kohta polnud. Linnaametniku hilisemal selgitusel saanuks selle info internetist või ajalehest.

Kui viimaks punane MAZ peatusesse veeres, oli selle ekraanidelt lugeda kiri Sebe, ei ainsatki vihjet, kuhu buss teel on.

Probleeme ja probleemikesi koorus esimesel päeval veelgi. Nii näiteks ütles Sebe Tartu linnaliikluse juht Üllar Kaljuste täna, et kolmel bussil tekkis esimesel päeval probleeme ustega, nii Scaniatel kui MAZidel. Ilmnes, et peatuste häälteadustamine ei olnud kõigis bussides hästi kuuldav.

Aga Kaljuste sõnul oli algus platsilt alustanud uute busside kohta üllatavalt ladus.

Sõitjate poolelt koorus, et uute punaste kompostrite äratundmine ja kasutamine nõuab veel harjumist.

Bussijuhid märkisid, et talvised lumevaaludega palistatud tänavad tikuvad kohati kitsaks jääma ja oht uusi busse lumehangedes ära kriipida on suur, tuleb paluda tänavanurki laiemalt puhastada.

Uued 15 meetrit pikad (lõõtsata) MAZid lähevad esimest korda liinile aga alles homme.

Väärsi ütles, et ega teised juhid nendega ekstra arvestama ei pea, aga liiga bussi külje alla ohtlikke olukordi tekitama trügida ei ole ka mõtet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles