Tartumaal pidurdas maastur jalgratturite grupiga kohati jõudes, mistõttu mitu sõitjat kukkus ja üks neist pöördus pärast treeningu lõppu traumapunkti.
Treeningul olnud jalgratturid kukkusid maasturi tõttu (11)
Liiklusõnnetus juhtus eile kella 18.30 paiku Tartumaal Tartu - Jõgeva - Aravete maantee 6. kilomeetril Maramaal. Umbes 20 ratturit liikusid Jõgeva suunas.
Õnnetuses viga saanud 43-aastase ratturi esialgsete ütluste järgi tegid nad teiste ratturitega grupis treeningsõitu. Tema kinnitusel liiguti kahekaupa reas, kui ühel hetkel pidurdas nende ees maasturi-tüüpi auto. Kokkupõrke vältimiseks pidurdasid ka jalgratturid, mõned grupi tagaosas olnud ratturid kukkusid. Jalgratturite väitel lõpetasid nad oma sõidu umbes kella kaheksa paiku õhtu Tartus ning viga saanud mees pöördus edasi traumapunkti vigastust fikseerima.
Miks sündmuskohale kohe politseid, ei kutsutud on selgitamisel.
Politsei on ühendust saanud ka õnnetuses osalenud autojuhiga. Mehe esialgsete ütluste järgi ei liikunud ratturid kahekaupa reas, vaid olid kobaras grupis ning hõivasid suurema osa parempoolsest sõidureast, mis raskendas oluliselt neist möödasõitu. Soovides juhtida ratturite tähelepanu nendest tekkivale liiklusohule, peatas autojuht masina umbes sadakond meetrit ratturitest eespool ning vestles ühe grupis sõitnuga. Juhi sõnul ei saanud sel viisil kellelegi olla põhjust äkkpidurduseks.
Politsei alustas juhtunu uurimiseks ning vastuoluliste ütluste kontrollimiseks uurimist, milles kontrollitakse mõlema osapoole ütlusi.
Politsei palub õnnetuse pealtnägijatel helistada politsei kliendiinfo telefonil 612 3000 või saata e-kiri aadressile louna.ate@politsei.ee.
Lõuna prefektuuri vanemliiklusametniku Janek Sarapuu sõnul saavad probleemid ratturite ja autojuhtide vahel alguse ennekõike sellest, et üksteisega ei arvestata piisavalt. «Suurem osa meist on autojuhid ja paljud armastavad ka jalgrattaga sõita. Paraku ühest rollist teise liikudes kiputakse unustama, kuidas näeb jalgratturi liikluskäitumist autojuht ja vastupidi,» sõnas Sarapuu.
«Küll aga on kindel, et jalgrattaga maanteel sõites peab rattur hoidma end võimalikult paremale poole teeserva takistamata autode liiklemist ja seda tuleb arvestada ka grupis sõites. Jalgratturil ei ole ümber kaitsvat raudboksi, seega jääb ta alati autoga kohtumisel nõrgemaks pooleks.»