«Need on juba arvud, mis panevad tõsiselt mõtlema praeguse liikluskorralduse muutmise peale,» tõdes linnapea. Ta tunnistas, et tunneli ehituseks on ka eraettevõtjatelt suur surve.
Tunneli ehituse rahastamiseks on lubanud õla alla panna nii Tartu kaubamaja, Tasku keskuse kui ka uue kaubanduskeskuse omanikud, astudes sellega võitlusse Lõunakeskuse vastu, mis tõmbab kesklinna ärid klientidest tühjaks.
«Meil kõigil on turundusraha. Kui paneme kümne aasta turundusrahast mingi protsendi sellesse projekti, on ühisrahastus täiesti teostatav,» sõnas Tasku keskuse omanikfirma AS Estiko nõukogu esimees Neinar Seli.
Tallinna kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp sõnas, et ehkki sobivaim hetk ristmiku liikluslahenduse muutmiseks on nüüdseks juba käest lastud, on kaubamaja siiski tunneli rajamisest huvitatud.
«Tegelesime ristmikuga kõige enam aastal 2004, uue kaubamaja ehitust planeerides,» rääkis Puusepp. «Kutsusime toona asjaosalisi kokku ja rääkisime, et kohe oleme investeerimas sadu miljoneid kroone. Oli ajalooliselt kordumatu võimalus, olnuks mõistlik koos lahendus leida, olgu maa all või ristmiku kohal.»
Suurimat huvi tunneli ehitamise vastu on aga üles näidanud Tartu tarbijate kooperatiiv (TTK), mis avab lähiajal vana kaubamaja krundil uue ärikeskuse. TTK juhatuse esimees Tarmo Punger ei salanud, et kuna Tasku ja kaubamaja omanikud plaanisid oma keskuste ühendamiseks rajada Riia-Turu ristmiku kohale galerii, oleks see suunanud rahva- ja rahavood TTK uuest keskusest mööda.
«Oleme oma maja parklakorruse ehitamisel arvestanud juba võimalusega, et tulevikus pääseksid kliendid meie juurde ka tunneli kaudu,» rääkis Punger.
Geodeetiliste uuringute tulemus peaks selguma järgmisel nädalal. Kui see annab tunneli ehituseks rohelise tule, kuulutab linn kohe välja riigihanke tunneli ehitaja leidmiseks, seejärel lepitakse erasektoriga kokku rahastamisskeemis. Linnapea sõnul loodetakse praeguse plaani järgi ehitust alustada juba juuni alguses.
Ent miks on nüüd tuldud tagasi tunneli rajamise mõtte juurde, kui linn on aastaid kinnitanud, et odavam on ehitada jalakäijate ülekäik ristmiku kohale? Linnapea Urmas Klaas tunnistas, et põhjuseks on euroliidu tõuketoetused.
Millised kavandatud rattateed seetõttu ehitamata jäävad, ei soostunud linnapea enne tunneli ehituse riigihanke tulemusi avalikustama.