Tartu linnavalitsus kuulutas välja riigihanke Tartu linna avaliku bussiliiniveo teenuse pakkuja leidmiseks kümneks aastaks ja juba esimestel päevadel on huvilisi kogunenud palju.
Tartu bussiliiniveo hanke vastu on ootamatult suur huvi
«Võib minna päris põnevaks, huvi on meeletu,» ütles Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak. Heitlus tõotab tulla märksa laiem kui Gobus versus Sebe. Eelmisel korral oli Tartu bussihankel viis pakkujat, eilseks oli registreerunud seitse huvilist. Haak julges arvata, et seekord lüüakse eelmise korra osalejate arv suurelt üle.
Millised ettevõtted on hanke vastu huvi tundnud, linn ei avalda, viidates konkurentsimoonutuse võimalusele. Kinnitamata andmeil on huvi aga tundnud ka välismaised ettevõtted, näiteks Lätist, või nende esindajad, mis võimaldab luua seoseid Aasia bussitootjatega.
Hankel pakkumuste esitamiseks on aega 10. maini. Haak märkis aga, et võitja ei selgu päevapealt, sest dokumente tuleb kõigepealt kontrollida ja tarvilikke kinnitusi küsida.
Uute hanketingimuste keskmes on teenuse kvaliteedi, sõidumugavuse ja keskkonnahoiuga seotud küsimused. Kõik 64 bussi peavad olema uued ja madalapõhjalised. Sõitjate paremaks teenindamiseks loobutakse väikese mahutavusega bussidest ja vedaja peab liinidele tooma ka liigendbusse.
Mootorikütusena peavad bussid kasutama metaangaasi. Bussiliiniveo riigihanke tehnilised ja kvaliteeditingimused töötas välja ühistranspordi töörühm, kuhu kuulusid linnavolikogu ja -valitsuse, Eesti kaubandus-tööstuskoja, Tartu eakate nõukoja, Tartu puuetega inimeste koja, Tartu liikumispuuetega inimeste ühingu, Lõuna-Eesti pimedate ühingu, Eesti maaülikooli, autoettevõtete liidu ning transpordi ametiühingu esindajad.
Vedajaga sõlmitakse leping 2017. aasta 1. juulist 2027. aasta 30. juunini.