Tartu jätab bussidepoo ehitamata

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Tartu linnaliinibusside depoo ja gaasitankla oli kavandatud vangla vastas Ringtee 45 asuvale ASi Tartu Veevärk kahe hektari suurusele kinnistule.

FOTO: Margus Ansu

Uueks bussihankeks valmistuv Tartu linnavalitsus otsustas viimasel hetkel jätta ehitamata bussidepoo ja gaasitankla, kuigi volikogult oli luba küsitud ja eskiisidki joonistatud.

Linnapea Urmas Klaas põhjendas, et biogaasi konkurentsivõimelise hinnaga turuletulek on ebareaalne, mistõttu linnavalitsus muutis seniseid plaane ja asus seisukohale, et bussidepoo ja tankimistaristu rajamine linnale ei ole vajalik.

Küll jäi Tartu tema sõnul kindlaks selles, et kõik bussid peavad olema maagaasil töötavad gaasibussid, mis viivad Tartu ühistranspordi keskkonnasäästlikumaks. Klaasi lisas, et samas usub linnavalitsus, et ettevõtja, kes osutub järgmiseks vedajaks, suudab efektiivsemalt ja täpselt oma äriplaani arvestades rajada depoo ning vaba turg tagab vajalikus mahus kütusetaristu.

Varem oli linn põhjendanud, et linna rajatav depoo, mille arvatav hind oleks umbes 1,8 miljonit eurot, annaks pakkujatele võrdse lähtepositsiooni.

Klaas on varem öelnud, et linnavalitsuse miinimumnõue on maagaasil töötavad bussid. Täna täpsustas ta, et on küll mitmesuguseid hübriidtehnoloogiaid, kuid Tartu peab optimaalseks maagaasil töötavaid busse ja soovib hankel üksnes neid.

„Vesinikul töötavate busside kasutamise praktika ei ole laialdane ja nende kasutamine on gaasibussidest kallim. Kui tehnoloogia areneb, on võimalik ka meie teedele tuua teistsuguseid busse,” ütles Klaas.

Tartu abilinnapea Valvo Semilarski ütles, et bussidepoo ja tankla rajamise ettevalmistusteks on seni kulunud umbes 10 000 eurot, mis ei ole täielikult raisku läinud. Nimelt on hanke võitjal soovi korral võimalik kasutada depoo jaoks mõeldud Ringtee 45 kinnistut.

Semilarski märkis veel, et praegustes tingimustes ei ole linna hinnangul biogaas konkurentsivõimeline maagaasiga. „Biogaasi turuletulek on pikas perspektiivis reaalne, kuid meil on hankeperioodi algus 1. juuli 2017. Me ei taha ebakindlust,” ütles Semilarski.

Ta ütles, et linnavalitsus on otsuse teinud ja eile õhtul tutvustas seda ka koalitsioonipartneritele.

Semilarski sõnul ei ole kindlaks määratud, mis kuupäeval linn bussihanke välja kuulutab, kuid see on plaanis veebruari jooksul.

Seni teenindab Tartu linnaliine Sebe, kelle leping saab otsa tuleva aasta juunis. Sebe kasutab Go Busi taristut Ringteel.

Tagasi üles