Tartlaste tarkvara mahutab näitusesaali ära ka suured asjad

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
3D Technologies R&D kunstnik Keijo Kraus näitab ette, kuidas käib Russalka kuju modelleerimine.
3D Technologies R&D kunstnik Keijo Kraus näitab ette, kuidas käib Russalka kuju modelleerimine. Foto: Kristjan Teedema

Paldiskis tegutseval Amandus Adamsoni ateljeemuuseumil pole ühtegi meie kuulsa kujuri tööd, tõtt-öelda ei mahukski need sinna väiksesse muuseumi. Ometi saab seal Adamsoni kuulsate kujudega iga kandi pealt tutvuda.


Adamsoni ateljeemuuseumile ulatas abikäe Tartus neli aastat tagasi loodud tarkvaraarendusega tegelev 3D Technologies R&D AS.

«Lõime oma 3D Kiosk tarkvara, mis võimaldab igasuguseid esemeid, kujusid, hooneid ja kohti näidata arvutis kolmemõõtmeliselt,» selgitab 3D Technologies R&D ASi juht Taavi Juursalu.

Lihtsalt öeldes tähendab see, et külastaja saab Adamsoni ateljeemuuseumis puutetundlikul ekraanil uurida igast küljest näiteks Kalevipoja kuju, mille Amandus Adamson tegi Tartusse.

Virtuaalsed kujud ja koopad

Selle aasta alguses valminud 3D Kioski tarkvara ongi mõeldud muuseumidele, näitusekorraldajatele, salongidele ning miks mitte ka luksuskaupade müüjatele esemete kolmemõõtmelisena näitamiseks.

«Muuseumid saaksid selle tarkvara abil näidata esemeid, mis nende ruumidesse ei mahu,» ütleb 3D Technologies R&D müügijuht Lauri Põldre. «Samuti teeks see programm elu lihtsamaks majade, luksuskaatrite ja mööbli müüjatel, sest näiteks luksuskaatrit ei saa enamasti salongi tuua.»

Praegu kasutatakse 3D Kioski tarkvara Eestis vaid Adamsoni ateljeemuuseumis ja Piusa külastuskeskuses, kus saab sealse koobastikuga virtuaalselt tutvuda.

Et puutetundlikud ekraanid levivad maailmas suure kiirusega, soovib 3D Technologies R&D oma 3D Kioski tarkvara Euroopas huvilistele müüa. Selles on firmale abiks Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt saadud ligi 67 000-kroonine messitoetus, millele ettevõte lisab omalt poolt teist sama palju.

Tarkvara tekitas huvi

Juunis käis firma esindus Saksamaal infokioskite tootjate messil. «Huvi meie tarkvara vastu oli suurem kui ootasin,» ütleb Lauri Põldre. «Olime end kõvasti ette valmistanud, pakkusime üht kindlat asja, 3D Kioskit. Messil ei saa öelda, et teeme seda, mida soovite-tellite. Inimene ei pruugi teadagi, mida ta soovib.»

Selle messi tulemusel on firma teinud mitu pakkumist, aga ühtki lepingut pole veel sõlmitud. Inglismaal peetud mess nii hästi ei läinud, seal oli tunda umbusku Eesti kui endise NSV Liidu osa vastu. «Kõik võtab aega, üleöö rikkus ei tule,» võtab Taavi Juursalu rahuliku alguse kokku.

Nüüd on 11 töötajaga firmal valminud teinegi interaktiivne rakendus, 3D Wayfinder. See programm on mõeldud suurte hoonete, näiteks kaubamajade, ostukeskuste, büroode, haiglate, ülikoolide ja muuseumide interaktiivseks 3D-majajuhiks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles