/nginx/o/2010/06/04/380001t1h3307.jpg)
Eile Brüsselis Läti ja Leedu kolleegide ning Euroopa komisjoni esindajatega kohtunud majandus- minister Juhan Parts ütles, et Rail Baltica osaks olev kiirrong Tallinnast Varssavi peab reaalsuseks saama ja see läbib ka Tartut.
Eile Brüsselis Läti ja Leedu kolleegide ning Euroopa komisjoni esindajatega kohtunud majandus- minister Juhan Parts ütles, et Rail Baltica osaks olev kiirrong Tallinnast Varssavi peab reaalsuseks saama ja see läbib ka Tartut.
«Kõhelda on alati lihtsam kui asja edasi viia, aga nüüd on aeg tegudeni jõuda,» märkis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Kuigi Rail Baltica suurem visioon on ühendus Helsingist Berliini ning arutletud on ka Rail Baltica viimist läbi Pärnu, siis lähiaastatel on Partsi sõnul päevakorral ikkagi kiirrong Tallinnast Varssavisse mööda olemasolevat raudteevõrku ehk Tartust läbi.
Üks reaalne rakendus
«See oleks üks reaalne rakendus Rail Balticale, mis ei tähenda sugugi, et suuremad ambitsioonid, ka Rail Baltica Pärnust läbi viimine, poleks enam teema. Suured ambitsioonid on kõik alles, aga need on kaugema tuleviku teema. Praegu on reaalne kasutada
ikkagi olemasolevat taristut (uudissõna infrastruktuuri kohta – toim),» rääkis minister.
Partsi sõnul ei peakski praegu küsima mitte niivõrd seda, kas Rail Baltica üheks osaks olev Tallinna–Varssavi kiirliin läbib Tartut, sest seda teeb ta tänu olemasolevale raudteevõrgustikule niikuinii.
Jaanuaris on asi selgem
Küsima peaks Partsi meelest hoopis, kas rong ka Tartus peatub. «Selline rong ei saa peatuda iga posti juures, aga ma arvan, et Tartus ta kindlasti peatub,» vastas Parts.
Eilsel kohtumisel leppisid riikide esindajad Partsi sõnul kokku, et jaanuari alguseks on Eesti, Läti, Leedu ja Poola pannud lauale konkreetse majandus-tehnoloogilise ana-
lüüsi ja tegevuskava Tallinna-Varssavi kiirrongiühenduse kohta.
«Siis saab juba ka konkreetsetest tähtaegadest rääkida. Praegu saan vaid öelda seda, et Eesti on kiirrongiühenduseks valmis 2012. aastal,» lausus Parts.