Tartu ettevõte sai Google'i partneriks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Tartu Teaduspargis tegutsev internetiturunduse ettevõte Meedium Marketing sai neljanda ettevõttena Eestis Google'i ametlikuks partneriks reklaamikampaaniate tegemisel.


«Sisuliselt tähendab see kindlustunnet, et ettevõtet, kes on Google'i ametlik partner, saab usaldada muidu suhteliselt usaldusvaeses ettevõtlusharus,» ütles Meedium Marketingi juhatuse liige ja kaasasutaja Fred Koppel.  

Kvaliteedimärk

AdWords, mille suhtes Meedium Marketing Google'i partneriks sai, on Koppeli selgitusel klikipõhine internetireklaami kanal. Nimelt näitab Google otsingutulemuste lehe servas reklaame, mis seostuvad otsingusõnaga, mille vastu inimene huvi tundis. Reklaamide näitamise eest Google raha ei küsi, kuid juhul, kui inimene klikib firma reklaamlingil, teenib Google selle kliki pealt teatud summa.

Internetiturundaja roll kogu protsessis on Koppeli selgitusel teha reklaam nii, et Google selle oma reklaamlinkide hulka võtaks ning nimekirjas võimalikult ettepoole paigutaks.

Koppel nentis, et sellist teenust pakkuvaid interneti­tu­run­dajaid on palju, kuid nende tase kõigub seinast seina. Google'i partneriks olemine aga tähendab, et ka Google peab seda firmat asjatundlikuks oma keskkonnas reklaami tegemisel.

Kindlad tingimused

Selleks, et Google'i ametlikuks partneriks saada, peab ettevõte olema kolme kuu jooksul teinud veebireklaame sellises mahus, et Google on klikkide pealt teeninud 10 000 USA dollarit. Samuti tuleb firma ühel või mitmel töötajal läbida mahukas Google'i koolitus ja teha eksam.

Koppel nentis, et eksam ei ole iseenesest keeruline, kuid selle tegemine nõuab põhjalikku ettevalmistust. Meedium Marketingi konsultandil kulus näiteks kolm kuud Google'i koolituse läbimiseks ja eksami tegemiseks.

Eestis on Google'il praegu neli ametlikku partnerit. «Eks paljudel pole aega ega võimalust, et lasta oma töötajal koolitus läbi teha. Ka on paljud internetiturundusfirmad väga väiksed ega tee kolme kuu jooksul 10 000 dollari mahus Ad­Wordsi reklaame,» pakkus Koppel põhjuseid, miks Eestis on seni vaid neli ametlikku Google AdWordsi partnerit.

«Aga kindlasti tuleb neid juurde, sest internetireklaamindus Eestis järjest areneb,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles