![Soolapuistur tööhoos.](http://f12.pmo.ee/zQfC0gR_ISDL7lB2baZVgOgX6i4=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2016/01/27/4909077t1h810c.jpg)
Eestimaale saabunud plusskraadid koos vihmasajuga on muutnud teeolud äärmiselt keeruliseks. Tartu maakonnas on põhi- ja tugimaanteed praegu kontrolli all, hullem on olukord kruusateedel.
Eestimaale saabunud plusskraadid koos vihmasajuga on muutnud teeolud äärmiselt keeruliseks. Tartu maakonnas on põhi- ja tugimaanteed praegu kontrolli all, hullem on olukord kruusateedel.
Tartumaa teehoolde eest vastutava Eesti Teede Tartu-Võru teehoolde osakonna juhataja Enn Jänes kinnitas, et neil on töös kogu võimalik tehnika ehk umbes 30 masinat. Jänese sõnul ei tohiks põhi- ja tugimaanteedel, kuhu varem on soola puistatud, suuri probleeme enam olla. «Kõige halvemas seisus on kogu maakonnas kruusateed,» nentis ta.
Jänes tõdes, et kui taas hakkab vihma sadama, muutuvad olud libedamaks. «Töö käib küll igal pool, kuid sõltuvalt ilmast ei pruugi tulemus väga püsiv olla,» möönis ta.
Keeruliste ja muutlike teeolude tõttu palub maanteeamet liiklejatelt kannatlikkust ning soovitab võimaluse korral oma sõidud edasi lükata. Kui sõitu hilisemaks ajastada pole võimalik, siis tuleb sõidukijuhil praegustes ilma- ja teeoludes arvestada pidurdusteekonna kolme-neljakordistumisega võrreldes suviste tingimustega.
Ka tuleb hoida tavapärasemast suuremat pikivahet – maanteel vähemalt 200 meetrit – ning valida teeoludele vastav sõidukiirus (70 km/h ja vähem). Suurem pikivahe ja väiksem sõidukiirus annavad ohuolukorra tekkimise korral hädavajalikku lisaaega reageerimiseks.