Möödunud nädala keskel soovisid piirivalvurid jätta Alatskivil Omniva postkontorisse ja Olerexi tanklasse kalameestele mõeldud infomaterjalid. Need on väiksed visiitkaardi mõõdus pappsedelid, kus mitmes keeles kirjas järvele minekuks vajalik info, kuidas oma järvele väljumisest ja sealt tulekust mugavalt kordonisse teada anda. Viidates mingile reklaamiseaduse punktile keeldusid mõlema asutuse töötajad infomaterjale vastu võtmast. Miks?
Piirivalvurite initsiatiiv takerdus bürokraatia taha
Janne Laik, Olerexi turundusjuht
Tanklatöötajad võisid ekslikult viidata reklaamiseadusele, kuid tegelikult on põhjus selles, et kuna mingi aeg tagasi tekkis olukord, kus meie tanklatesse toodi jagamiseks väga palju erinevaid infomaterjale, sai asi reguleeritud selliseks, et kui tanklasse vastava sooviga pöördutakse, siis ei ole tanklal endal õigust otsustada kas ja milliseid materjale tohivad nad välja panna.
Küll on aga tankla ülesanne võtta ühendust oma regiooni juhiga, kes konsulteerib seejärel turundusosakonnaga, et millised materjalid võivad väljas olla ja millised mitte. Sellel hästi lihtne põhjus: tankla pind on äärmiselt limiteeritud ja me ei tohi materjale paigutada välja selliselt, et see takistaks klienditeenindust. Me kindlasti ei ütle erinevatele algatustele või koostööpartneritele ei, küll peame aga ise teadma, mis meil kuskil tanklas väljas on, et suudaksime tagada selle, et me ei muutuks väga suureks nii-öelda infojagamispunktiks.
Kas olnuks antud juhul siis õigem, kui piirivalvurid oleks esmalt kontakteerunud hoopis piirkonnajuhiga?
Hetkel on meil nii, et piirkonnajuhtide kontakte avalikult väljas ei ole ehk tanklatöötajad on need, kes peaks koheselt võtma ühendust oma piirkonnajuhiga. Meil on ette nähtud, et kindlasti ei tohi jagada materjale, mis on mingil kombel diskrimineerivad. Meie regulatsiooni aluseks sai paljus see, et piirkondades on tehtud hästi palju kogunemisi, näiteks pagulaste teemal ja siis sooviti ka meie tanklatesse panna infomaterjale. Selle täielikult keelustasime, sest me ei võta poliitilisi seisukohti.
Tanklatöötajad on tublid, et nad järgisid seda printsiipi ning ei paigutanud omavoliliselt materjale välja, küll on aga kahju, et nad ei võtnud antud juhul ühendust oma piirikonnajuhiga või otse turundusosakonnaga, sest usutavasti ei olnuks neil taoliste materjalide jagamise vastu mitte midagi.
Mattias Kaiv, Omniva kommunikatsioonispetsialist
Kõik materjalid, mida soovitakse postkontorites jagada, tuleks esmalt saata kooskõlastuseks meie peakontori turundusosakonda. Kui materjalid on saanud heakskiidu, siis saadame need edasi vastavasse postkontorisse.
Juhul kui materjalide levitaja pole sellest teadlik, siis peaks postkontori töötaja teda meie reeglitest teavitama ning vastavad juhised andma.