Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Ecoprint on üks vastutustundlikest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Juhan Peedimaa ning tunnustuse pälvinud Ecoprint. .
Juhan Peedimaa ning tunnustuse pälvinud Ecoprint. . Foto: Margus Ansu.

Eile avalikustatud vastutustundlike ettevõtete pingereas on Tartumaa ettevõtetest kõrgeimal, seitsmendal kohal trükifirma Ecoprint. Esikahekümnesse mahtus ka Estiko-Plastar.


Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi projektijuhi Marko Silleri selgitusel tõusis Ecoprint üldtabelis seitsmendale ning väikeettevõtetest esimeseks tänu oma tootmise ja tegevuse korraldamisele loodussõbralikke põhimõtteid järgides.

Vihmavesi ja päike

Ta tõi näiteks, et Ecoprint kasutab trükikoja niisutamiseks sademevett, soojendab vett osaliselt päikesepaneelidega ning kasutab ruumide kütmiseks tootmisseadmete jääksoojust. Ka panustab Ecoprint kogukonna harimisse keskkonnahoiu teemadel, korraldades huvilistele ringkäike trükikojas ja võttes õppureid praktikale.

Esikahekümnesse mahtus Tartust veel pakenditootja Estiko-Plastar, mille vastutustundlikkus seisneb samuti eelkõige loodusega arvestamises oma tootmise ja tööprotsessi korraldamisel. 55 ettevõtte seas tunnustati Tartust ka hulgikaubandusega tegelevat ASi Di­­mela.

Vastutustundlike ettevõtete pingerea koostasid Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, EBSi eetikakeskus ning Äripäev, võttes aluseks Inglismaal ettevõtete vastutustundlikkuse hindamiseks kasutatava mudeli.

Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi juhatuse liige Elina Rääsk nentis, et pingereas domineerivad küll Tallinna ettevõtted, kuid see ei tähenda, et mujal, sealhulgas vaid kolme firmaga esindatud Tartus, ollakse vähem vastutustundlikud.

«Paljud vastutustundlikud ettevõtted ei pruugi tähelepanu tahtagi või ei leidnud aega, et pingerea koostamise aluseks olnud ankeet ära täita,» selgitas ta. Kuigi uuringus kutsuti osalema üle 500 ettevõtte, reageeris neist vaid 55.

Rahulolu tehtust

Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi projektijuht Siller nentis, et Eestis levib vastutustundliku ettevõtluse kohta veel mitmeid müüte ning arenguruumi inimeste teadlikkuse tõstmisel jagub. Näiteks kiputakse lihtsalt sponsorlust samastama ettevõtte ühiskondliku vastutusega.

Ecoprindi turunduse ja kommunikatsiooni projektijuht Mereli Kivi rääkis, et ühel ettevõttel on mitu põhjust, miks olla ühiskondlikult vastutustundlik. Ecoprindi jaoks tähendab see muu hulgas konkurentsieelist, millega teistest eristuda ning olla konkurentsivõimeline Skandinaavia riikides, kus tähtsustatakse enam seda, kuivõrd keskkonda ja kogukonda arvestavalt firma tegutseb.

«Väga tähtis on ka seesmine rahulolu teadmisest, et see, mida sa teed, on õige nii oma firma kui ühiskonna jaoks laiemalt,» lisas ta.

Märksõnad

Tagasi üles