Tartu kutsehariduskeskuse sõiduautodiagnostika lektor Veiko Uibo selgitab, et külmad ilmad on ennekõike diiselmootorite probleem seetõttu, et võrreldes bensiinimootoritega on nende käivitamiseks vaja saavutada suurem pöördemoment, starter vajab selle jaoks aga rohkem voolu. «Põhihäda seal taga on ikkagi aku,» tõdes Uibo.
Veiko Uibo sõnul võivad sõiduautode akud korralikult kesta ka viis, kuus või seitse aastat, aga seda juhul, kuid autoga tehakse igapäevaselt pikemaid sõite. Kui aga masin on kasutusel vaid mõned kilomeetrid tööle ja tagasi koju sõitmiseks, siis väheneb aku mahtuvus märkimisväärselt kiiresti ning selle parimad päevad võivad läbi saada juba paari aastaga.
Mõned autojuhid on leidnud lahenduse selles, et aku võetakse ööseks maha ja viiakse tuppa sooja, kuid kõigi sõidukite puhul see võimalik pole. Näiteks 2000ndate alguses toodetud autodel võib aku maha võtmine tuua kaasa selle, et et hommikul raadiod ei tööta. «Samas see oleneb ka tootjast – mõned on läinud nüüd jälle seda teed, et võib ka aku maha võtta ja tuppa viia,» rääkis Uibo.
Kui aga sõiduk hommikul kuidagi eluvaimu sisse võtta ei taha, siis pole Veiko Uibo hinnangul õige ka liigselt punnitama hakata. «Kui on ikka nii, et käima ei lähe, siis vägisi pole ka mõtet, et nööriga käima vedada või muud taolist. Nii lõhutakse lihtsalt autot,» ütles Uibo.