Tartu ehitab üle Riia tänava kergliiklussilla

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riia tänava raudteeviadukti kõrvale tulevad tunnel ja sild.
Riia tänava raudteeviadukti kõrvale tulevad tunnel ja sild. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Tartu linn plaanib lähiaastail ehitada Riia tänava raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla, läbi raudteetammi aga kergliiklustunneli.

Kergliiklussild on plaanis ehitada Vaksali tänava pikendusele nõnda, et kui tulevikus jõuab järg Vaksali tänava pikendamiseni üle Riia tänava sadamaraudtee koridori, jääks seesama kergliiklussild ka kasutusse, selgitas Tartu abilinnapea Valvo Semilarski.

Kergliiklussild on mõeldud kesklinna suunduva kergliiklustee ühendamiseks Tammelinna ja Karlovasse suunduva teega. Kahele poole viadukti on linnal kavas ehitada uusi kergliiklusteid. Semilarski sõnul ei kavatse linn seal ära kasutada Supilinnas ladustatud vana raudsilda, sest see jätaks esteetiliselt soovida.

Sama projekti käigus ehitatakse raudteeviadukti alt paralleelselt Riia tänavaga kulgev kergliiklustunnel, mis linna plaanide järgi muudab kesklinna ja Maarjamõisa vahel liiklemise mugavamaks. Praegu käib kergliiklus Riia tänava raudteeviadukti alt, kus on aga võrdlemisi kitsas.

Semilarski märkis, et kui tunnel on valmis, on plaanis raudteeviadukti all ära kaotada linnast väljuva sõidusuuna poolne kõnnitee. Teisele poole tuleb kõnnitee siiski jätta, sest sinnapoole ei ole kergliikustunnelit tulemas.

Pikalt on olnud arutelude keskmes luua kergliiklejaile võimalus liikuda Vanemuise tänava sihis otse Maarjamõisa kas siis tunneli või vidadukti kaudu, kuid Semilarski sõnul ei ole see praegu Tartule jõukohane projekt. Tunnel oleks üle saja meetri pikk ja pole kindel, kas inimesed üldse seda kasutama hakkaks. Viadukti rajamise vastu kõneleb see, et invanõuetele vastamiseks tuleks rajada kaldteid, mille pikkus on umbes 450 meetrit, kuid Riia tänava äärse tunnelini jääb maad 300 meetrit.

Nii silla kui tunneli ehitamiseks taotles Tartu linn raha keskkonnainvesteeringute keskuselt ja sai positiivse otsuse. Projekti „Tartu raudteejaama arendamine ja ligipääsetavuse suurendamine“ kogumaksumus on ligi 3,7 miljonit eurot. Linna omaosalus on 769 382 eurot.

Lisaks tunnelile ja viaduktile ehitab linn toetusraha eest uusi kergliiklusteid vaksalist Riia ja Näituse tänava suunal ning rekonstrueerib väljaku vaksalihoone ees. Sinna rajatakse kaks autoparklat, kolm jalgrattaparklat, paigaldatakse reaalajainfotahvlid ja suunaviidad ning rekonstrueeritakse tänavavalgustus.

Tartu linnapea Urmas Klaasi sõnul on tegemist tuleva aasta ühe suurema investeeringuga. Projekteerimine käib ning lõpeb tuleva aasta märtsis.  Esimeses

etapis ehitatakse välja vaksaliesine väljak ja sealt suunduvad kergliiklusteed, 2017. aastal on plaanis alustada tunneli ja kergliiklussilla ehitust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles