Matemaatikaõpet ähvardab uus kannapööre

Gümnaasiumimatemaatika õpetamine seisab haridusministeeriumi soovil taas kord teelahkmel: kui suures mahus oleks seda vaja, et õpilaste koormus poleks liialt suur, ent kuidas õpetada keeruline matemaatikakeel nii selgeks, et tagada tehnikaerialade ja loodusteaduste õppimiseks vajalikud teadmised?

FOTO: Margus Ansu

Ehkki vaid viis sügist tagasi muutus Eesti gümnaasiumites matemaatikaõpe kardinaalselt, küpseb ministeeriumis plaan lüüa laia ja kitsa matemaatika õpetamine taas kokku ja loota gümnasistide huvile ise matemaatikat süvendatult lisaks õppida.

Tellijale Tellijale

2011. aastal astuti suur samm edasi senisest traditsioonilisest matemaatika õpetamisest, kui end matemaatikas nõrgemana tundvad või muude huvidega õpilased said soovi korral asuda õppima kitsast matemaatikat ning ainest rohkem huvitatud laia matemaatikat.

Tundide arvestuses tähendab see, et kitsa matemaatika õppijatel on seda ainet kolm tundi nädalas, teistel viis. Praeguse süsteemi järgi on see vastavalt 8 ja 14 kursust kogu gümnaasiumiastme peale.

Tagasi üles
Back