Päevatoimetaja:
Eili Arula
(+372) 739 0339

Hariduse tulevik õppuri pilgu läbi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil tahvel.
Pildil tahvel. Foto: Sille Annuk

Pole saladus, et Eestis ei suudeta kõike, mis õppekavadesse kirja saanud, õpilastele selgeks teha. Usun, et kehtivate õppekavade puhul ei ole seda vajagi. Noored peaksid koolis õppima eristama ebaolulist infot vajalikust, probleemide lahendamist ning üleüldist loovust ja leidlikkust. Kool peab andma õpilastele need teadmised, mis tagaksid valmisoleku muudatusteks ja arenguks, mis julgustaksid neid tähtsaid otsuseid langetama.

Seetõttu tuleks õppekavasid vähendada ja mõtestada ümber ka hindamissüsteem. Kujundav hindamine, mis on õpilase arengut kõige paremini toetav hindamine, peaks olema Eesti koolides palju levinum. Numbrid tunnistusel on eelmine sajand ja mina olen kindlasti nende vastu.

Kujundav hindamine annab õpilasele ja õpetajale selge ülevaate, millised on nõrgad kohad ja millega saab õpilane vapustavalt hakkama. Nii õpetajal, õpilasel kui ka lapsevanemal on silme ees, kuhu õppimisel rõhku panna ja millele veelgi rohkem aega pühendada. Loomulikult ei tule see ega ükski teine muudatus üleöö, aga nende muudatuste eest peab seisma.

Tagasi üles