Lõuna prefekt: politseinik ilmselt ei märganud teele astunud noormehi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Laupäeva varahommikul juhtus Tartus Riia tänaval traagiline õnnetus, kus kesklinna suunas liikunud alarmsõidul politseibuss sõitis ülekäigurajal otsa 20-aastsele mehele. Jalakäija hukkus sündmuskohal. Lõuna prefekt Tarmo Kohv selgitas täna pärastlõunal raske avarii asjaolusid.

Postimehele teadaolevalt olid noormehed sõbrad ja tartlased. Pärast õnnetust kinnitas pääsenud noormees, et nad märkasid lähenevat politseiautot, kuid nad ei arvanud, et see jõuab ülekäigurajale nii kiiresti.

Lõuna prefekti Tarmo Kohvi sõnul astusid mehed sõiduteele Nooruse galerii poolt ja ületasid esimesed kaks sõidurida, ületasid ohutussaare ning seejärel sattus üks noormeestest kokkupõrkesse paremalt poolt lähenenud ja kesklinna suunas liikunud politseisõidukiga.

Mõni minut enne traagilise lõpuga avariid sai politsei väljakutse kesklinna. Esimene väljakutse laekus kell 5, mille sisuks oli, et väidetavalt ähvardas Ülikooli tänaval üks mees teist relvataolise esemega. Kell 5.02 kutsusid korrakaitsjad samasse piirkonda kolleege appi, sest ööklubi ees oli joobes isikute vahel tekkinud kaklus. Kahele kõrge prioriteediga kiireloomulisele väljakutsele reageeris hulk patrulle korraga.

Traagiline avarii mööda Riia tänavat liikunud politseibussi ja jalakäija vahel juhtus kell 5.05. Prefekti sõnul selgub politseisõiduki kiirus ekspertiisi käigus, kuid esialgsel hinnangul oli see veidi üle 100 km/h.

Kui noormehed võisid teed ületades suurel kiirusel lähenenud alarmsõidukit isegi näha, siis politseisõidukit juhtinud 25-aastane korrakaitsja neid ilmselt ei märganud. Üks meestest sai bussilt löögi ning tema vigastused olid nii rasked, et ta suri sündmuskohal. Ehkki kiirabi saabus kõigest mõnesaja meetri kauguselt, ei saanud meedikud enam aidata. Teise mehe vaatas üle kiirabi, vigastusi tema ei saanud.

Kohv lisas, et politseisõidukit juhtis kolm aastat Tartus patrullpolitseinikuna töötanud mees, kes on sarnaselt teistele politseiametnikele saanud põhjaliku alarmsõidukoolituse.

Alarmsõidukitele kehtib nõue, et väljakutsele reageerides peab põlema vilkur, helisignaali kasutamise otsustab aga juht. Öisesse avariisse sattunud sõidukil põlesid küll vilkurid, kuid sireeni polnud kuulda. Liiklusseaduse §84 järgi võib alarmsõiduki juht, kelle sõidukil on sisse lülitatud sinine vilkur või sinine märgutuli koos erilise helisignaaliga või helisignaalita, tohib ametiülesannete täitmisel kõrvale kalduda liiklusseaduse nõuetest, kuid seda tehes tuleb tagada teiste liiklejate ohutus.

Sireeni kasutamise otsus tuleb konkreetselt ametnikult, kes alarmsõitu teeb. Seejuures olenevalt väljakutsest, piirkonnast, kellaajast ja muust.

Õnnetusse sattunud politseibuss. Foto:
Õnnetusse sattunud politseibuss. Foto: Foto: Margus Ansu
Õnnetusse sattunud politseibuss. Foto:
Õnnetusse sattunud politseibuss. Foto: Foto: Margus Ansu


Liiklusõnnetuse asjaolusid uurib PPA sisekontrollibüroo. Selleks alustatud kriminaalmenetlust juhib Lõuna ringkonnaprokuratuur. Avarii hetkel roolis olnud korrakaitsja oli pärast õnnetust šokis ning ei ole enda poolt veel täpset verisooni esitanud.

Copy
Tagasi üles