Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Ohtlikul ristmikul põrkasid taas autod kokku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tänahommikune avarii Näituse ja Veski tänava ristmikul.
Tänahommikune avarii Näituse ja Veski tänava ristmikul. Foto: Risto Mets

Ohtlik Veski ja Näituse tänava ristmik tuletas ennast meelde, kui täna hommikul põrkasid seal kokku Chrysler ja Dodge.

Autod said kõvasti kannatada, inimesed jäid siiski terveks. Omanikud lahendasid vahejuhtumi omavahel ning politseid välja ei kutsutud.

Palju avariisid aastate jooksul on teinud Näituse ja Veski tänava ristmikust Tartus ohtliku koha. Infot, kui palju on seal tulnud ette plekimõlkimisi, politsei täpselt ei tea, ütles Lõuna prefektuuri pressiesindaja Kerly Peitel. Kui kokkupõrkes kannatanuid ei ole ning omanikud jõuavad kahjude hüvitamises kokkuleppele, pole politseil ka põhjust minna sündmuse asjaolusid uurima.

Liikluskindlustusfondi kahjuennetuse valdkonna juht Erik Ernits ütles, et 2008. aasta algusest kuni tänavu juulini on Näituse ja Veski ristmiku kohta kirjas 20 liikluskindlustuse juhtumit: 2008. aastal üheksa, 2009. aastal seitse ja selle aasta esimesel poolel neli. Neist 17 on põhjustanud kokkupõrge ristmikul, kus üks auto ei andnud teisele teed.

«Põhiline põhjus on, et ei tajuta selle ristmiku ohtlikkust,» ütles Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmann. «Kiirused on suured, kuigi liikluskorralduslikult on asjad paigas. Kiirus on piiratud 30 km/h. Uus liiklusseadus annab võimaluse panna kõigile suundadele stoppmärgi. Kui see ka ei aita, jääb veel foor.»

Lukmann ütles, et kõnealune ristmik ei torka oma ohtlikkusega silma. Viimasel aja pole ka olnud inimvigastustega avariisid. Kui palju on sel ristmikul ja teistel olnud plekimõlkimisi, linnavalitsusel andmeid pole. Statistikat on kogutud vabariikliku liiklusohutusprogrammi põhimõtetest lähtuvalt, see tähendab hukkunute ja vigastatutega õnnetuste kohta.

Ka Tartus hiljaaegu valminud liiklusohutusprogramm, mille linnavolikogu saatis täna avalikule arutelule, räägib üksnes inimkannatanutega õnnetuste vähendamisest. Eesmärgiks on seatud, et aastaks 2015 kahaneb liiklusõnnetustes hukkunute arv nullini. Alates 1999. aastast on igal aastal Tartu liikluses keegi surma saanud, kurvematel aastatel koguni neli inimest.

Teiseks eesmärgiks on seatud vähendada liikluses vigastada saanute hulka pooleni mullusest. Mullu sai Tartu liikluses vigastada 159 inimest. Alates 2005. aastast on see näitaja siiski vähenenud: 2004. aastal sai liikluses vigastada 244 inimest, aasta hiljem 233.

Lukmann sõnas, et linn pöörab ohtlikumatele paikadele pidevalt tähelepanu. Küll ütles ta, et arvamus, nagu oleks sama liiki teede ristmikud potentsiaalselt ohtlikumad kui määratletud peatee suunaga ristmikud, pole õige.

Tartu abilinnapea Margus Hanson ütles, et hukkunutega liiklusõnnetuste analüüsist ei tule välja konkreetset põhjust, mis nendeni on viinud, õnnetused on olnud väga erinevad. «Nagu eelmisel aastal, kui purjus džiibimees sõitis laste mängualale. Kuidas seda ära hoida?» tõi ta näite. «Meid võivad aidata liikluskorralduslikud meetmed, aga tegelikult algab kõik juba koolist peale.»

Tagasi üles