Tänavate soolatamine on küll suhteliselt odav viis lume ja libeduse tõrjeks, kuid kahjulik teekattele, mistõttu võiks linn otsida muid lahendusi tõdes abilinnapea Valvo Semilarski.
Tartu otsib võimalusi tänavate soolatamine lõpetada
Just selline mõttekäik sai Semilarski sõnul ka põhjuseks, miks Tartu linnavalitsus saatis viimasel minutil volikogusse parandusettepaneku, mille järgi tänavate aastaringse hoolduse hanget ei tehtaks mitte seitsmeks aastaks, vaid viieks.
Varem oli linnan idee saada pikema hankeperioodiga paremat hinda. Eelnõu õiendis on öeldud, et seitsmeaastane lepinguperiood optimeerib masinate amortisatsioonikulu, see ongi spetsiifilise tehnika arvestuslik amortisatsiooniperiood. Kogu tehnika amortiseerumine seitsme aasta jooksul annab linnale soodsama hinna, kuna näiteks viieaastase hanke puhul arvestatakse tehnika kahe aasta allesjääv jääkväärtus osaliselt või täielikult hinna sisse. Peale selle leevendab pikem periood ka talvede raskusest tulenevat pakkuja riski.
Semilarski tõdes aga, et pikem periood oleks tähendanud, et end seotakse tehnloogiliselt palju pikemaks ajaks.
«Laual olid argumendid, et täna kasutame soola ja soolalahust, mis vähemal või rohkemal määral lõhub teekatet. Otsime võimalusi alternatiivseteks lahendusteks,» ütles ta.
Linn on mõelnud liiva ja graniitsõelmete kasutamisest. Libeduse tõrjeks on peale soola võimalik kasutada muidki keemilisi vahendeid, kuid nende hind kipub olema kordades kallim.
Tartu põhi- ja jaotustänavate talvine tänavate hooldus seisneb peamiselt normaalse liiklemise tagamiseks tehtavas libeduse- ja lumetõrjes. Hoolduskeemid näevad ette libedusetõrjet kloriididega ja lumetõrjet. Neil tänavatel kasutatakse ka sõiduteede ennetavat töötlemist niisutatud naatriumkloriidiga. Alla miinus 12 kraadi langeva õhutemperatuuri puhul kasutatakse vajadusel sõiduteede liivatamist.