Vapramäe-Elva ligi kolmekilomeetrise teelõigu augustis alanud ümberehitus on jõudnud lõpusirgele. Sel nädalal algab remont Kulbilohu viaduktil.
Teeremont kolib Elva lähistel viaduktile
AS GRK Infra projektijuhi Kaido Ivaski sõnul ei saa veel öelda, et Vapramäe-Elva lõigul oleksid teetööd lõppenud, kuid suuremad tööd on tõesti seljataga.
«Põhimõtteliselt on jäänud veel liikluskorraldusvahendite paigaldus, teekatte märgistus ja haljastustööd,» võttis Ivask kokku praeguse olukorra. «Meil on plaan novembris ära lõpetada ja praegust ilmaprognoosi vaadates on see täiesti reaalne.»
Ümbersõit õigustas
Uuendatud teelõigule lubati liiklus peale 16. oktoobril ja sellega lõppes ligi kaks kuud kestnud ümbersõit. Ivaski sõnul tähendas mööda vana Elva maanteed suunatud ümbersõit autojuhtidele küll mõnevõrra pikemat teed, kuid lõppkokkuvõttes oli liikluse ümbersuunamise otsus õige.
«Ümbersõit oli umbes 1,5 kilomeetrit pikk ja see ei võtnud palju aega. Kui meil oleks olnud seal liikluse reguleerijad, oleks seisakud olnud kuni kümme minutit. Lisaks saime töid teha paremini ja kiiremas tempos,» lausus Ivask.
Ivaski sõnul oli kõnealune teelõik lagunenud ning praegune remont oli möödapääsmatu. «Kui te oleks näinud selle teekatte olukorda ... see maanteelõik ikkagi vajas rekonstrueerimist. Seal oli nõukogude ajal ehitatud põlevkivituhast tee kandekonstruktsioon, millel olid juba väga suured kahjustused,» selgitas ta.
Koos maantee rekonstrueerimisega ehitas GRK Infra ka Vissi küla jalakäijate tunneli. «Tunnel pole veel ametlikult üle antud, aga see on valmis ja juba kasutatakse,» sõnas Ivask. Tunnel on ööpäev läbi valgustatud ning seda saavad kasutada nii jalakäijad kui ka jalgratturid.
Pool ja pool
Sellel nädalal alustab GRK Infra Kulbilohu viadukti remonti, mis kestab järgmise aasta kevad-suveni. Ivaski sõnul plaanitakse remonttööd teha nii, et liiklust võimalikult vähe häirida. «Liiklust me ei sulge. Püüame teha pool ja pool,» lausus Ivask. Ta märkis, et teefirma soov on kevadel võimalikult vara valmis saada.
Kui praegu on jalakäijate liiklus mõlemal pool viadukti, siis edaspidi on see viidud Elva poolt tulles vasakule poolele ning see ühendatakse praegu ehitatavate kergliiklusteedega. «Enne seal kergliiklusteed puudusid, aga siis saab turvaliselt üle viadukti,» selgitas Ivask. Viadukti kandekonstruktsioone ei uuendata.
Vapramäe-Elva teelõigu rekonstrueerimine läks maksma üle kahe miljoni euro. Ehitust rahastas suuresti Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond. Vissi jalakäijate tunnel läks maksma 19 745 eurot ning selle raha eraldas Nõo vallavalitsus.