ILSi paberite ajamine kestab

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ILS loob lennukile maandumiseks raadiolainetest koridori.
ILS loob lennukile maandumiseks raadiolainetest koridori. Foto: Internet

Tartu lennujaama ILSi ehk täppismaandu­­missüsteemi kasutuselevõtt seisab endiselt Saksa firma puudulikult täidetud paberite taga, kuid firma täiendab neid ja tuleva nädala lõpuks on lootus ILSile kasutusluba saada. 


«Saksa firma on paberid esitanud, kuid neis on veel vaja teha mõningaid täiendusi,» ütles Tallinna Lennujaama regionaalsete lennujaamade direktor Andres Taimla.   

Tartu lennujaam pidi esialgsete plaanide järgi saama ILSi oktoobri alguses. Seade oligi selleks ajaks valmis ja töökorras, kuid nn rahvusvahelisse lennunduspiiblisse AIRAC AIP kandmise ooteaja tõttu lükkus ametliku avamise tähtaeg 21. oktoobrile.

Lubatud kuupäeval aga seisis ILS endiselt kasutusele võtmata, sest ILSi peatöövõtjaks olnud Saksa firma BAN 2000 jättis eestlastele esitamata osa dokumente.

Neid on aga vaja selleks, et Eesti lennuamet saaks ILSi kasutusvalmidust kinnitava sertifikaadi anda.

Kuna praeguseks on Saksa firma paberid enam-vähem korda saanud ning vaja on teha vaid üksikuid täpsustusi, avaldas Andres Taimla lootust, et Tartu lennujaam saab lennuametilt ILSi kasutamist lubava sertifikaadi kätte tuleva nädala lõpuks.

«Lootus on, et järgmise nädala lõpus maandub esimene lennuk juba ILSi kasutades, aga kindlalt seda lubada ei saa,» ütles Taimla.

Samal teemal: 21.10 «ILS on, aga kasutada ei tohi», 22.10 «Linn ei teadnud ILSi-segadusest midagi»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles