Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Lennuakadeemia sai helikopterisimulaatori

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Risto Mets
Copy
Eesti Lennuakadeemia uus peamaja.
Eesti Lennuakadeemia uus peamaja. Foto: Margus Ansu

Sellest kuust alates kasutab Eesti Lennuakadeemia tudengite ja täiendusõppijate koolitamiseks Eestis ja kogu Baltikumis ainulaadset helikopteriimitaatorit Entrol H11 FNPT II MCC.

Hispaania ettevõttes Entrenadores Olarte S.L (Entrol) toodetud seade kujutab endast mitmemootorilist mitmepiloodi kopterit, millel on muu hulgas digitaalne mootorite kontrolli seade, kolmeteljeline autopiloot, jäätõrjesüsteemid, ilmaradar koos kaardirežiimiga radarlähenemiste jaoks ja elektriline juhiste koormamine. Lennuakadeemia teatel kuulutati lennuimitaatori soetamiseks hange välja mullu septembris. Helikopteriimitaator läks maksma 350 000 eurot, millest Euroopa Liit tasus 332 500 eurot.

Akadeemia lisas oma teates, et seadme peal on võimalik harjutada läbi mitmesuguseid ohuolukordi, muu hulgas mootori-, ülekande-, hüdraulika-, elektri- ja küttesüsteemide rikkeid. Võimalik on läbi mängida isegi pagasiruumi tulekahju ja ülekuumenemist.

Simulaator võimaldab nii tulevaste pilootide õpetamiseks kui ka täienduskoolitusteks kasutada väga erinevaid keskkondi. 150-kraadise vaateväljaga ekraanile saab kuvada näiteks lennujaamasid, kopteriväljakuid, õnnetuspaiku ja tiheda asustusega alasid. Lisaks maismaale on võimalik maandumist praktiseerida ka merel kopteri maandumisplatsiga naftaplatvormidel või laevadel. Seda kõike saab harjutada päeva-, videviku-, koidu- ja öörežiimis.

Eesti Lennuamet väljastas oktoobri alguses simulaatorile ka sertifikaadi, mis tunnistab, et tegemist on nõuetele vastava lennutreeninguseadmega.

Tagasi üles