Tartu kaalub parkimishinna tõusu

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiigi tänav tasulise parkimise ala piiri taga on autodest tulvil, liiklusmärk lubab seal äripäeviti parkida kuni kaks tundi järjest, kauem ei või ka raha eest.
Tiigi tänav tasulise parkimise ala piiri taga on autodest tulvil, liiklusmärk lubab seal äripäeviti parkida kuni kaks tundi järjest, kauem ei või ka raha eest. Foto: Margus Ansu

Otsuseid veel langetatud ei ole, kuid Tartu linnavalitsus kaalub mõtet laiendada tasulise parkimise ala piire ja kehtestada ühtne parkimishind, mis võib olla näiteks praegune A-piirkonna hind 1,50 eurot tunni eest.

Juba kevadel, kui linn tegi ettevalmistusi tasulise parkimise korraldamise ja kontrolli ülevõtmiseks eraettevõttelt, kerkis küsimus, et tuleks üle vaadata tasulise parkimisala piirid, võibolla ka hinnad.

Tartu abilinnapea Valvo Semilarski ütles, et praeguse ajakava järgi peaks vastav määrus olema volikogus arutada novembris, uued põhimõtted võiksid kehtima hakata uue aasta alguses. Küsimuse läbiarutamiseks on lähiajal kavas kokku kutsuda töörühm.

Põhjused, miks hinna ja korraldatud parkimisala piiride ülevaatamine päevakorda tõusid, on kaebused parkimiskohtade kitsikuse üle tasulise parkimise alal ning tasulise parkimise ala piiride taga tänavate umbeparkimine. Hädas on kohalikud elanikud ja ka ärid, oli Semilarski kokkuvõte. Veel üks põhjus on, et linn on nõuks võtnud tänavatel parkimist vähendada, parkimiseks jääb ruumi vähemaks pärast Ülikooli tänava plaanitavat ümberehitust ja Vanemuise tänava ümberkorraldamise järel, samas soosib linn parkimismajade rajamist.

Tartu linnasekretär Jüri Mölder ütles, et kui plaan on kehtestada üks parkimishind senise kolme parkimispiirkonna hinna asemel, mis on vastavalt 50 senti, euro ja 1,50 eurot tunnist, tuleb valida, milline hind võtta baastasemeks. Jutuks on tema sõnul olnud, et võetakse senine A-piirkonna hind.

Erinev oleks aga see, kui kaua mingil alal antakse parkimise alguses tasuta aega.

On ka teine võimalus, et juurde tehakse tänavaid, kus saab parkida üksnes teatud aja ja tasuta, pikemalt parkimise õigust ei saa ka raha eest. Selliseid kohti on linnas mitmeid, näiteks Oru tänava tõus, Tiigi tänav.

Liiklusmärkidega parkimisaja piiramine ei eeldaks Möldri sõnul parkimismääruse muutmist ega parkimisautomaatide juurde hankimist, piisab märkidest.

«Selle variandi kurb külg on, et  mingil juhul ei saagi kauem parkida kui määratud hulk minuteid, mis on lubatud. Ka mitte siis, kui on vaja,» ütles Mölder. «Linnavalitsus möönab, et inimestel on vahel vaja parkida ka kauem kui kaks tundi. Selleks peamegi looma võimaluse, et nad maksavad parkimistasu, mis on ühest küljest rahaliselt koormavam, aga see võib pakkuda mugavamaid võimalusi parkida tänaval autot kauem.»

Mölder märkis, et veel ei ole lõplikke lahendusi ega otsuseid, millega volikogu ette minna.

Et aga parkimiskohtadega on kitsas käes, saab selle vastu aidata eeskätt parkimistasu muutmisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles