Tänavu suvel sai uue teekatte Sõpruse silla pealesõidukoht alates Raua tänavast, ent kohe enne uue asfaldilõigu algust on vana üsna kehvake. Sama lugu on värskelt asfalditud Soola-Turu ristmikul, kus uue asfaldi kõrval on ära vajunud vana. Miks ei ole neil lõikudel ühe hooga tehtud korda ka ülejäänud vana tänavakatet?
Miks pannakse uus asfalt jupiti?
Vastab Tartu teedeteenistuse juhataja Urmas Mets:
Kui räägime Turu tänavast Riia tänava ja uue kaubamaja poolsel lõigul, siis see on järgmise aasta asfaltimiskavas. Põhjus on üsna proosaline – kaubamaja ehitustööde tõttu ei olnud puhttehniliselt otstarbekas sel aastal seda poolt asfaltida. Seal käisid kaevetööd ja neid tuleb veel juurde. Uue kaubamaja sissesõit hakkab tulevikus olema Turu tänava poolt. Kui me oleks rajanud uue asfaltkatte, oleks seda kohe rikutud.
Soola tänavast edasi ei ole Turu tänava olukord ka väga hea.
Jah, oleme selle pannud remonti vajavate tööde koosseisu. Turu tänava remondi jätkumine selgub täpsemalt linnaeelarve menetlemise käigus.
Praegu ei jätkunud lihtsalt raha?
Sel aastal tegelikult ei olnud ka plaanis. Kui kogu uue kaubamajaga seotud kaevetööd on lõpetatud, siis on mõistlik uus kate teha. Seal tuleb veel kaevamist, katlamajast hakatakse rajama jahutustorustikku Turu tänavale.
Aga Raua tänav?
Sõpruse silla pealesõidukoha remontisime sellises minimaalses ulatuses, et asi oleks korras. Raua tänav on järgmise aasta remonti vajavate objektide nimekirjas pea kõige kõrgemal kohal.
Kuna seal vajab ka sademeveekanalisatsioon väljaehitamist, siis praeguste plaanide järgi oleks vaja see tänav kõigepealt ära projekteerida.
Nõustun, et linnakodanikule võib jääda sageli mulje, et kõik ei ole terve mõistuse järgi tehtud, aga alati on siiski mingi loogiline põhjus, miks asjad nii on.