Turismibuss trügib kohvikutänavale

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taisto kirjadega turismibuss seisis üleeile õhtul Rüütli tänavas.
Taisto kirjadega turismibuss seisis üleeile õhtul Rüütli tänavas. Foto: Tarmo Tüür

Horvaatia noorte jalgpallikoondise tarvis tellitud buss sõitis eile ja üleeile Rüütli tänavale otse hotelli London ukse ette, hotellijuhil sõnul külalislahkuse näitamiseks. Linn teguviisi heaks ei kiida.

Tamme staadioni Euroopa meistrivõistluste valikmängus üleeile Eesti U21 koondisele tuule alla teinud Horvaatia koondis oli majutatud Londoni hotelli ja kui sportlased oli vaja hotelli või sealt ära sõidutada, oli buss otse maja ees. Hotell asub menuka baari Vein ja Vine vastas.

Suure osa tänavaruumi hõivanud bussi jäädvustas ka üks lehelugeja, kes pilti toimetusega jagas.

Polnud invaliidid

Tartu linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool nentis, et ilusat lauset selle olukorra kohta pole kerge moodustada. Ühelt poolt on majutusettevõtja soov klienti hästi teenindada, teisalt ei meeldi ka linnale Rüütli tänaval liikuv üle 20 tonni kaaluv buss.

«Sellega sõitsid jalgpallurid, nad ei ole ju kõik päris liikumisvõimetud,» möönis Pool.

Liiklusmärkide järgi tohiks hotellini sõita ühissõiduk, antud olukorras takso.

«Turismibuss ei ole ühissõiduk, buss muutub ühissõidukiks siis, kui teeb ühistranspordiseaduse alusel liinivedu, tal on kindel kellaaeg ja marsruut, turismibussil ei ole seda,» selgitas Pool.«Teistpidi, kui mõnikord keegi külla tuleb, siis võibolla otsidki parema taldriku välja. Seal ongi olnud see kaalutluse küsimus.»

Hotellide London ja Pallas juhataja, Tartu volikogu reformierakondlasest liige Verni Loodmaa kommenteeris, et neile bussidele, mis veavad reisijaid lennujaamade ja hotellide vahel, luuakse kõikides maailma linnades paremad või eritingimused. Selle hulka kuulub ka see, et turismibussid saavad sõita lühikeseks ajaks hotelli ette, kliendid välja lasta ja nad ka peale võtta. «See on üks osa külalislahkusest, milles linnad omavahel võistlevad, et võimalikult palju turiste tunneksid ennast selles linnas mugavalt,» ütles Loodmaa. «Need bussid ei peatu pikalt.»

Loodmaa lisas, et bussijuhid on väga kogenud, nad on põhjaliku väljaõppe saanud ja üldiselt on nad suurepärase bussitunnetusega, tunnevad hästi liiklusolusid ja valdavad oma roolimiskunsti nii hästi, et usutavast ei kujuta vähimatki ohtu teistele liiklejatele.

Loodmaa nentis, et hotell ei tee valikut, milline rühm võib bussiga ukseni sõita: «See on üks osa külalislahkusest, mida linn koostöös hotelliettevõtjatega saab pakkuda.»

Loodmaa lisas, et Küütri ja Rüütli ristmik oleks sobiv busside peatumiskoht ja kui välikohvikute aeg mõne nädala pärast lõpeb, saavad bussid peatuda seal ning see on mõistlikul kaugusel peauksest.

Draakon tahab olla viisakas

Samamoodi jalakäigualale avaneva peauksega Draakoni hotelli juhataja Riina Veiram tõdes, et nemad on Raekoja platsil liiga kesklinnas ja seepärast taksosid ja busse oma ukseni ei luba. «See ärritaks, me katsume teiste vastu hästi viisakad olla. See on üks täiesti kindel asi,» põhjendas ta. «Raekoja tagant ei ole sugugi kauge käia. On olnud erandeid, kus jaapanlased saabuvad ja neil on suuremad kotid kui nad ise. Siis on bussiga korraks ette tulnud. See oli juba ammu.»

Loodmaa leidis, et Draakoni hotelli ette ei oleks väga arukas busse lubada. «Linn on kenasti leidnud võimaluse, et Draakoni maja nurga peal on see koht, kuhu buss saab parkida, minu hinnangul piisavalt lähedal, et sellega saab hotell kenasti hakkama,» sõnas Loodmaa.

«Rüütli tänav ja Raekoja plats on jalakäigualad, linn on teinud kaalutletud otsused selle kohta, kus ja millisel viisil on arukas külalislahkust turistide vastu näidata.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles