Miks ei sõida Ihaste sillal jätkuvalt ükski bussiliin?

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Margus Ansu

Miks ei sõida linnaliinibussid uut Ihaste silda mööda Ropka ja Annelinna vahet, kuigi 2014. aasta mais ütles Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, et bussid võiksid seal sõita 2015. aasta suvel või isegi varem? Nüüd on suvi möödas, bussidest pole aga kippu ega kõppu.

Vastab Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak:

Praegu ei ole füüsiliselt neid busse, mis seal sõidaksid. Tartu linnaliinide jaoks korraldatud riigihanke tingimuste järgi oli võimalik teenuse mahtu juurde tellida viis protsenti ja see võimalus on ära kasutatud.

Meil oli valida, kas panna linnaliinibussid sõitma peagi Raadil valmiva Eesti Rahva Muuseumi uue peahoone juurde ja Vahi alevikku või uut silda pidi. Valisime esimese võimaluse.

Mitu bussi on tarvis osta, et Ihaste sild saaks ära kasutatud?

Minimaalselt on vaja kaht bussi, üks buss maksab 200 000 euro ümber.

Miks neid busse siis ei osteta? Arenenud maailmas pole millestki puudust. Olukord on  pehmelt öeldes veider: sild valmis tänavu veebruaris, bussipeatused on valmis, sõitjaid peaks samuti rohkelt olema – Ihaste sild on mugav ja kiire võimalus saada Annelinnast Lõunakeskusse, lisaks asub Ropka linnajaos kutsehariduskeskus, kus käib palju Annelinnas elavaid noori ning Ropka noortest osa õpib ju Annelinnas kas Petersoni või Annelinna gümnaasiumis. Aga vaat bussid ikka ei sõida!

Praegusel vedajal oleks kahe uue bussi ostmine majanduslik häving, lepingu lõppemiseni on ligi kaks aastat. Uus ühistranspordihange käivitub 2017. aastal, enne seda ei ole võimalik busse juurde osta ja seega ka neid Ihaste silda pidi Annelinna ja Lõunakeskuse vahet sõitma panna.

Päris karm, oodata tuleb kaks aastat. Kas tõesti pole muid lahendusi, et Ihaste silla hea liikumisvõimalus varem kasutusse võtta?

Lootsime riigi abile: riik andis Tallinnale ja teistele linnadele CO2 kvoodi müügist saadud raha busside ja trammide ostmiseks, soovisime ka sellest rahast osa saada. Aga riik leidis, et Tartu on tubli, ei vaja abi.

Nüüd on plaan kirjutada projekte, et saada raha linnale paari bussi ostmiseks. Jutt on olnud elektribussidest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles